Waardevolle winst voor korfbalsters

12 mei 2019 20:00

Vandaag speelden de meiden van Prinses Irene een belangrijke wedstrijd tegen Heumen. Bij winst zou het sowieso klassebehoud betekenen. De Prinses Irene dames hebben op de 0-1 na, de eerste helft continu voor gestaan. Er werd gerust met 6-4. De tweede helft startte wat moeizaam, maar de wedstrijd eindigde uiteindelijk met een verdiende 15-8.

Nog niks beslist
Er stond veel publiek langs de kant om naar de 250e wedstrijd van Marina van Venrooij te kijken. Door een mooie erehaag, gevormd door jeugdleden van Prinses Irene korfbal, kwam Marina het veld op om samen met haar teamgenoten aan de wedstrijd te beginnen. Het was aan Heumen om de score te openen door in de eerste minuut de bal binnen te leggen. Gelukkig kon Annelies Thijssen snel iets terug doen en leverde een mooi schot af. Ook Lotte Wilbers gooide er twee in door haar doorloopballen netjes af te ronden. Het aanvalsspel van Prinses Irene stond erg goed want waar Heumen er maar één scoorde, deed Prinses Irene dat twee keer door goede schoten van Annelies Thijssen en Evy vd Akker. Het einde van de eerste helft verliep om en om en Annelies Thijssen legde haar derde van de wedstrijd binnen via een korte kans. Er werd gerust met een 6-4 stand op het scorebord.

Sterk einde
De tweede helft startte moeizaam aan de kant van Prinses Irene. De dames van Heumen scoorde er twee waardoor er na 2 minuten alweer een gelijke stand was. Annelies Thijssen zat goed in de wedstrijd en liet dat zien door nogmaals een korte kans binnen te leggen. Heumen had nog pit en kwam voor de tweede keer deze wedstrijd op een voorsprong (7-8). Maar vanaf dat moment was de wedstrijd helemaal voor Prinses Irene. Door goed gecombineerde aanvallen en het verdedigend moeilijk maken voor Heumen, was de wedstrijd gespeeld met maar liefst 8 scores achter elkaar. Na twee afstandschoten van Gaby van Santvoort en Lindy Exters en een vrije worp van Laura vd Ven, scoorde Marina van Venrooij in deze bijzondere wedstrijd haar eerste bal in het gele mandje, om dat twee minuten later nog eens te doen. Linda van Tilburg, Lindy Exters en Gaby van Santvoort sloten de wedstrijdscore af. Na de laatste score kreeg Marina van Venrooij een verdiende publiekswissel onder luid applaus. Even later werd de wedstrijd door de goed leidende scheidsrechter J.D de Leeuw afgefloten met een 15-8 stand. Met deze winst staat Prinses Irene op dit moment op de eerste plaats met een trotse coach.

Na de wedstrijd werd Marina gehuldigd voor haar 250e wedstrijd. Mario van Dijk deed namens het bestuur nog een woordje en Linda van Tilburg namens het team. Bij beide speeches werd er met een lach en een traan terug gekeken op haar tijd in senioren 1 en natuurlijk naar de tijd die nog komen gaat. Marina gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpijl!

Opstelling en scores:
Marina van Venrooij (2x), Evy vd Akker (1x), Lotte Wilbers (2x), Gaby van Santvoort (2x), Linda van Tilburg (1x), Lindy Exters (2x), Annelies Thijssen (4x), Laura vd Ven (1x)

Reserves:
Carolien van Santvoort en Nora Schouten

Uitslagen en stand TOPklasse:
Prinses Irene - Heumen   15-8
De Korfrakkers - ODC       9-11
Spes - Swift                      15-15

1. Prinses Irene       10 pt.
2. Spes                    10 pt.
3. De Korfrakkers    8 pt.
4. Swift                    7 pt.
5. ODC                     6 pt.
6. Heumen               1 pt.

Prinses Irene 2 speelde vandaag thuis tegen Oranje Wit. Helaas verloren ze deze wedstrijd met 9-13. Lees hun verslag hier.

korfbal 1 seizoen 2018-2019