Korfbalsters geen glimp van zichzelf

5 april 2019 10:15

Dinsdag avond 2 april reisde de korfbalsters van Prinses Irene met volle vertrouwen naar sporthal de wetteling in Venray. De voorbereiding was goed, en de meiden hadden er zin in. Helaas was dit de gehele wedstrijd niets, maar dan ook niets van te zien. De korfbalsters lieten spel zien, wat we niet van hen gewend waren. Oranje Wit gaf heel veel druk, waardoor Prinses Irene vast stond. Prinses Irene kon niets verzinnen om onder deze druk uit te komen, waardoor aanvallen niet liepen zoals anders. De schoten aan Prinses Irene zijde waren te kort en raakte veelal geen korf. Hierdoor konden de meiden niet herhalen en in de wedstrijd komen. Oranje wit was goed op schot, waardoor zij snel op voorsprong kwamen. Deze voorsprong hebben zij de gehele wedstrijd niet meer afgegeven, waardoor de wedstrijd met 16-11 werd afgefloten in het voordeel van Oranje wit.

Eerste helft
Oranje wit kreeg de bal uit en gingen vol de aanval in. Na 3 minuten stonden zij al met 3-0 voor. Na 5 minuten kon Prinses Irene wat terug doen. Na een mooie actie in het voorveld kreeg Prinses Irene een vrije worp. Deze wist Marina van Venrooij keurig af te ronden. Hierna was het stuivertje wisselen. Eerst was het weer oranje wit die van ver raak gooide. Met de zoveelste overtreding van Oranje wit, kregen de korfbalsters van Prinses Irene een strafworp mee. Laura van de Ven wist deze te verzilveren (4-2). Daarna was het weer Oranje wit dat liet zien dat ze wilde promoveren naar de TOPklasse. Hierna was het weer Prinses Irene dat een strafworp kreeg, deze keer wist Evy van den Akker deze binnen te gooien. Ook Linda van Tilburg, liet zien weer fit te zijn en maakte doormiddel van een mooie doorloop bal de 6-4. Coach Arno Theunisse nam een time-out. Het moest beter, meer pit, betere afronding en meer vertrouwen. Hiermee gingen de meiden van Prinses Irene terug het veld in. Echter mochten deze woorden niet helpen, Oranje wit wist direct twee keer achter elkaar te scoren. Hierdoor maakte zij een gaatje van 4 doelpunten. Prinses Irene werd wakker. Nu wisten zij twee keer op rij te scoren. Het waren twee mooie afstandschoten van Laura van de Ven en Linda van Tilburg (8-6). Op dit moment moesten de meiden van Prinses Irene aanhaken. Maar mede door de hoge verdedigende druk van Oranje wit lukte dit niet. Veel schoten waren te kort, waardoor de rebound niet gepakt kon worden. Prinses Irene kon niet herhalen en Oranje wit had weer snel balbezit. Hierdoor kon Oranje wit tot drie keer achter elkaar het gele mandje vinden en gingen de korfbalsters met een 11-6 tussenstand rusten.

Tweede helft
In de rust was iedereen het erover eens. De wedstrijd was niet gespeeld, maar het moest echt beter. Linda van Tilburg en Evy van den Akker hadden deze woorden goed in hun oren geknoopt. Meteen na rust was het eerst opnieuw Linda van Tilburg die een mooi schot afwist te ronden. Snel daarna was het Evy van den Akker die een korte kans binnen gooide, waardoor de tussenstand 11-8 werd. Hierna was het even rustig met de doelpunten. Maar oranje wit was niet van plan om de wedstrijd uit handen te geven, zij toonde veerkracht en maakte er ook twee achter elkaar. Hierna was het  Laura van de Ven die opnieuw een strafworp binnen mocht leggen. Met nog 5 minuten op de klok was het alles of niets, waardoor Prinses Irene snel weer een doelpunt tegen kregen. Hierna was de wedstrijd gespeeld. Gaby van Santvoort gooide de laatste minuten nog twee afstandschoten binnen voor Prinses Irene. Oranje wit deed dit ook waardoor de meiden van Prinses Irene met een uitslag van 16-11 met lege handen terug naar Nistelrode gingen.

Zondag 7 april komt Oranje wit in Nistelrode op bezoek. De korfbalsters weten wat beter moet, en gaan er alles op alles gooien om deze wedstrijd te winnen. Wordt er gewonnen door Prinses Irene is er op 14 april de alles beslissende wedstrijd. Verliest Prinses Irene, is het afgelopen en spelen de korfbalsters volgend zaalseizoen in de hoofdklasse. Support is meer dan welkom, om de meiden van Prinses Irene te steunen!!

2018-2019 korfbal 1 Prinses Irene