Winst en verlies voor korfbalsters

25 september 2017 19:30

Afgelopen donderdag wisten de korfbalsters voor het eerst dit seizoen te winnen in een bekerwedstrijd van Flamingo’s dat uitkomt in de overgangsklasse werd met 9-19 gewonnen. Zondag in de competitie was er echter verlies, tegen DDW uit Hooge Mierde. De landskampioen van vorig seizoen was verdedigend sterk en wist verschillende tactieken goed af te wisselen. Waar Prinses Irene tot de rust nog redelijk kon bijblijven (6-9), wist DDW in de tweede helft hun voorsprong uit te bouwen tot een einduitslag van 11-18.

Felle start van Prinses Irene

Prinses Irene liet meteen vanaf het begin zien dat ze zich niet zomaar gewonnen zou geven. Na 3 minuten stond er al een 2-0 voorsprong op het scorebord, door doelpunten van het duo Linda van Tilburg en Laura van de Ven. DDW schrok wakker en liet zien dat ze niet zomaar naar Nistelrode waren gekomen. Met vier rake doelpunten namen ze Prinses Irene de voorsprong uit handen. Via een schot van Maddy van Dijk wist Prinses Irene weer aan te haken, maar ook toen deed DDW weer wat terug. Linda van Tilburg bracht de stand op 4-6 via een korte kans en ook Annelies Thijssen vond het gele mandje via een vrije worp. DDW had een scherpschutter in het veld staan die twee keer van ver scoorde, wat de scores nog verder uit elkaar bracht. Net voor rust scoorde Maddy van Dijk nog met een mooi schot, waardoor de ranja opgezocht wordt met een 6-9 stand.

DDW slaat groot gat

In de rust werden de mogelijkheden voor Prinses Irene goed doorgesproken. Er lagen namelijk genoeg kansen voor alle speelsters, maar het was zaak om deze goed uit te spelen. Maddy van Dijk liet meteen zien dat ze haar kansen wel zag en scoorde. Prinses Irene raakte daarna het spoor bijster. Hoewel er goede kansen waren die op mooie manieren werden gecreëerd, wist het de bal niet binnen te gooien. Dit was ook mede te danken aan het afwisselende verdedigingswerk van DDW, waar Prinses Irene niet altijd direct een antwoord op had. DDW scoorde lekker door, maar Prinses Irene haakte in deze fase van de wedstrijd af. Pas in de 58e minuut, bij een 7-15 stand, wist Evy van den Akker wat terug te doen, en ook Annelies Thijssen scoorde voor Prinses Irene. In de laatste minuten wisten Linda van Tilburg en Laura van de Ven het mandje nog te vinden, maar het gat wat geslagen was door DDW was niet meer te dichten. De wedstrijd eindigde met een 11-18 stand.

Opstelling en scores: Annelies Thijssen (2), Evy van den Akker (1), Hilde Pittens, Nora Schouten, Gaby van Santvoort, Laura van de Ven (2), Maddy van Dijk (3), Linda van Tilburg (3)

Uitslagen en stand

De Korfrakkers - De Peelkorf 21 - 9