Korfbalsters geven wedstrijd af in de tweede helft.

3 februari 2019 16:30

De wedstrijd begon goed voor de korfbalsters van Prinses Irene. Ze waren gretig en behaalde een goed schot percentage. De verdediging stond als een huis, waardoor SPES moeilijk tot score kwam. Hierdoor werd er gerust met een 9-6 tussenstand. Hierna volgde de tweede helft. Tot een tussenstand van 14-9 was het een leuke en sportieve wedstrijd. Hierna kantelde de wedstrijd mede door de dubieuze keuzes van de scheidsrechter, waardoor SPES terug kon komen in de wedstrijd. De meiden van Prinses Irene waren het helemaal kwijt, waardoor SPES met nog 8 seconde op de klok de winnende treffer kon maken. Met een eindstand van 18-19 namen zij de punten mee naar Milsbeek.

Goed begin
Prinses Irene begon goed aan de wedstrijd. Topschutter aan Prinses Irene zijde, Lotte Wilbers, maakte vroeg in de wedstrijd de 1-0. Snel hierna kreeg Prinses Irene een vrije worp. Laura van de Ven wist deze te benutten, waardoor er 2-0 op het scorebord kwam te staan. Spes liet zien niet voor niets naar Nistelrode te zijn afgereisd en scoorden er twee achter elkaar. Hierna was het Prinses Irene dat heerste in het veld. Het was eerst twee keer Lotte Wilbers die van ver het gele mandje vond. Spes deed dit een keer terug. Hierna waren het de nichtjes Laura van de Ven en Marina van Venrooij die voor Prinses Irene de voorsprong konden vergroten. Spes liet zich niet zomaar aan de kant zetten en scoorde van ver. Door goed combineren in de aanval konden Marina van Venrooij en Gaby van Santvoort scoren voor Prinses Irene. Spes liet ook nog twee keer van zich horen in deze (8-5). Verdedigend stond het goed en wist Prinses Irene veel in balbezit te komen. Hierdoor kon opnieuw Lotte Wilbers een afstand schot afronden. Met nog 2 minuten op de klok wist Spes nog een slim kort kansje te benutten, waardoor er gerust werd met een 9-6 tussenstand.

Zuur verlies
In de rust werd benoemd door coach Arno Theunisse dat het spel er goed uitzag. Het was zaak om niet in te kakken en door pakken. Dit had het aanvalsvak van Prinses Irene goed opgepakt en Evy van den Akker kon door een mooie actie van Gaby van Santvoort een strafworp binnen leggen. Spes kreeg een minuut later ook deze kans en maakte ook een strafworp af. Hierna was het weer een goede fase voor Prinses Irene. Met twee raken worpen van Annelies Thijssen en Gaby van Santvoort kwam er een tussenstand van 12-7 op het scorebord. Spes deed wat terug, maar Lotte Wilbers en Marina van Venrooij gingen door met scoren. Hierna zakte de meiden van Prinses Irene in. In plaats van verder uitlopen kon Spes knap terugkomen in de wedstrijd. De verdediging van Prinses Irene kreeg veel gaten en de aanval had het moeilijk met het opzetten van goede acties. Spes kon hierdoor maar liefst 7 keer achter elkaar scoren en komen op een voorsprong van 14-16. Ondanks de dubieuze beslissingen van de scheidsrechter bleven de ploegen korfballen en Prinses Irene kon twee keer scoren. Carolien van Santvoort en Evy van den Akker deden dit van ver. Hierna was het stuivertje wisselen. Linda van Tilburg en Marina van Venrooij scoorden op deze belangrijke momenten voor Prinses Irene. Met nog een aantal seconden op de klok stond het 18-18. Beide ploegen kregen kansen maar Spes wist met nog 8 seconde op de klok van ver de 18-19 te maken. Prinses Irene kreeg nog een aanval maar helaas kregen zij de bal niet meer door het mandje. De scheidsrechter floot af, dus de korfbalsters vandaag puntloos.

Opstelling en scores:
Marina van Venrooij (4), Lotte Wilbers (5), Linda van Tilburg (1), Laura van de Ven (2), Gaby van Santvoort (2), Evy van den Akker (2), Annelies Thijssen (1), Carolien van Santvoort (1)

De meiden van senioren 2 speelden vandaag thuis tegen Bladella en hielden de punten wel thuis met een uitslag van 12-7. Lees het verslag hier.

2018-2019 korfbal 1 Prinses Irene