Korfbalsters pakken de volle winst

18 november 2018 19:30

De eerste zaalcompetitiewedstrijd heeft Prinses Irene met winst afgesloten, maar dit was zeker geen vanzelfsprekendheid. In de startfase leken de oranjehemden zelfs nog niet wakker te zijn, waardoor er al gauw tegen een achterstand werd aangekeken van vier doelpunten. Maar toen de trein eenmaal begon te lopen, denderde deze door en door en was deze niet meer te stoppen. In de rust was het al 10-7 in het voordeel van Prinses Irene, en na rust werd deze voorsprong zelfs nog iets verder uitgebouwd tot een 19-14 eindstand.

Matige start
Prinses Irene moest vandaag aanvangen zonder Annelies Thijssen. Carolien van Santvoort mocht dit plaatsje in het veld innemen. De Prinses Irene dames begonnen de zondagochtend niet op hun best. ODC stond daarentegen wel in de startblokken, en binnen 8 minuten keken de oranjehemden tegen een achterstand aan van vier doelpunten. Voor menig Prinses Irene supporter een reden om billen te gaan zitten te knijpen, want deze wedstrijd zou er juist eentje moeten zijn waar het spannend zou worden, en waar punten gepakt moeten worden. Na acht minuten vonden de Prinses Irene dames het hoogtijd om het tij te keren, en Laura van de Ven opende de score voor Prinses Irene door een kort schot. Maddy van Dijk volgde vrij snel daarna via een afstandschot. Ook Lotte Wilbers, Gaby van Santvoort en opnieuw Maddy van Dijk vonden de gele mand, en daarmee was de achterstand omgezet in een voorsprong. ODC liet het daar niet bij zitten, en ging vanaf dat moment weer meescoren. Door schoten van Gaby van Santvoort, Laura van de Ven en Lotte Wilbers kwam Prinses Irene steeds weer op één doelpunt voorsprong, maar ODC trok het daarna meteen weer recht. Net voor rust waren het opnieuw Gaby van Santvoort en Laura van de Ven die de korf vonden, en konden daarmee de voorsprong vergroten tot drie doelpunten: 10-7.

Doorpakken
In de rust hoefde er weinig aangepast te worden, de tactiek uit de eerste helft moest worden doorgezet en er waren alleen wat standaard acties van de tegenstander waar wat duidelijkere afspraken over gemaakt moesten worden. Meteen na rust was het opnieuw Maddy van Dijk die de korf vond, en de voorsprong vergrootte naar vier doelpunten. ODC scoorde tweemaal, maar ook Prinses Irene vond de korf door schoten van Lotte Wilbers en Laura van de Ven. Daarna viel het vijf minuten stil aan Prinses Irene zijde, en ODC maakte daar dankbaar gebruik van door driemaal achter elkaar te scoren. Daarmee werd de ruime voorsprong van vier doelpunten weer beperkt tot één doelpunt. Laura van de Ven en Evy van den Akker lieten zien over veerkracht te beschikken, en hadden door vlak na elkaar te scoren weer het heft in eigen handen genomen. Maddy van Dijk was opnieuw zuiver, en ook Lotte Wilbers vond voor de vierde keer deze ochtend de korf. Hoewel ODC bleef knokken, was het Prinses Irene die de kansen rustig kon afmaken. Gaby van Santvoort en Linda van Tilburg scoorden beide, en bepaalden daarmee de eindstand op 19-14.

Opstelling en scores
Marina van Venrooij, Carolien van Santvoort, Evy van den Akker (1), Laura van de Ven (5), Maddy van Dijk (4), Lotte Wilbers (4), Gaby van Santvoort (4), Linda van Tilburg (1)
Wisselspeelser: Esther van Venrooij

Team van de week D1