Korfbalsters verliezen wedstrijd één

11 maart 2018 21:00

De eerste beslissingswedstrijd is gewonnen door de Peelkorf. De verwachting dat het gelijk op zou gaan kwam uit: de hele wedstrijd lang was er van alles mogelijk en was het spannend wie er met de winst vandoor zou gaan. Er werd hard gewerkt door beide ploegen, maar uiteindelijk had de Peelkorf de langste adem en stelde de winst veilig. Met een 12-11 stand werd de eerste wedstrijd verloren door de Prinses Irene korfbalsters.

Prinses Irene gaf het startsein
Vanaf het begin van de wedstrijd lieten zowel Prinses Irene als de Peelkorf zien dat ze gebrand waren de wedstrijd te gaan winnen. Prinses Irene opende de score, door Laura van de Ven die een strafworp binnen gooide na een herhaaldelijke overtreding op Linda van Tilburg. De Peelkorf deed direct iets terug door middel van een afstandschot. Annelies Thijssen liet zien dat kunstje ook te kennen, en gooide van ver raak. De Peelkorf haakte opnieuw aan en trok de stand gelijk. De goed leidende scheidsrechter C. Pieters hield beide partijen meteen vanaf het begin kort, door te fluiten op de fysieke duels die bij beide partijen er fel aan toe gingen. Een doorloopbal van Laura van de Ven werd nog aangetikt, waardoor opnieuw de bal op de stip kwam te liggen. Laura van de Ven liet voor de tweede keer deze avond zien daar wel raad mee te weten, en bepaalde de stand op 3-2. Daarna nam de Peelkorf het initiatief over, en scoorde driemaal achter elkaar. Daarmee kwam Prinses Irene op een achterstand van twee doelpunten.  Opnieuw Laura van de Ven schoot een korte kans binnen, maar ook de Peelkorf wist nog twee maal raak te gooien en vergrootte de stand tot een marge van 3 doelpunten. Het verzet was echter nog langer niet gebroken aan Prinses Irene zijde en door twee rake afstandschoten van Evy van den Akker en Hilde Pittens werd er gerust met een 6-7 tussenstand.

Peelkorf nam de leiding
Na rust was de Peelkorf de eerste die de korf wist te vinden middels een afstandschot. Maddy van Dijk haakte aan en schoot met een mooi schot de 8-7 binnen. De Peelkorf bleef echter de leiding nemen en wist een vrije bal binnen te leggen. Opnieuw sloot Prinses Irene aan door een schot van Laura van de Ven, maar ook de Peelkorf legde de volgende kans binnen van afstand. Beide ploegen toonden enorm veel vechtlust, en hoewel de Peelkorf elke keer de voorsprong veilig leek te stellen, bleef er een hardwerkend Prinses Irene op het veld staan. Dit harde werken werd beloond, en via twee afstandschoten van Gaby van Santvoort en Maddy van Dijk werd de stand gelijk getrokken tot 10-10. De eindfase van de wedstrijd werd daarmee cruciaal, en de wedstrijd lag weer helemaal open. De Peelkorf was de eerste die op dat moment de korf wist te vinden, maar ook Lotte Wilbers schoot van afstand raak: 11-11. Toen de Peelkorf opnieuw van afstand scoorde, was er nog voldoende tijd op de klok voor Prinses Irene om er minstens een gelijkspel van te maken. Er leek in de laatste minuten echter soms wat haast in te komen, waardoor niet de beste kansen meer werden uitgespeeld. Hoewel er nog steeds mooie kansen waren, was het vooral het balbezit wat er soms bij inschoot. Het eindsignaal kwam daarom voor Prinses Irene te vroeg, en daarmee verloren ze de eerste wedstrijd met 12-11.

Opstelling en scores
Evy van den Akker (1), Nora Schouten, Hilde Pittens (1), Laura van de Ven (4), Gaby van Santvoort (1), Maddy van Dijk (2), Linda van Tilburg, Annelies Thijssen (1)
Wisselspeelster
Lotte Wilbers (1)