Korfbalsters winnen na spannende slotfase

16 april 2023 21:15

Vandaag mochten de korfbalsters uit Nistelrode hun eerste wedstrijd van de 2e helft veldcompetitie spelen tegen KVC uit Hoogeloon. Om 12:10 uur floot scheidsrechter C.H. Kerstens de wedstrijd in. In het begin van de wedstrijd waren beide clubs aan elkaar gewaagd en ging de stand gelijk op. De dames gingen de rust in met een stand van 8-6 en de wedstrijd werd uiteindelijk gewonnen door de dames van Prinses Irene met 13-12.

Het eerste doelpunt van de wedstrijd viel aan de kant van Prinses Irene. Noor wist een mooie korte kans af te ronden. KVC reageerde hier direct op. De mooi uitgevoerde actie die Gaby daarna maakte werd beloond met een doelpunt. Snel hierna wist Florance het mandje te vinden. KVC wist het gat te dichten door 3 doelpunten in een korte tijd te maken. Het inzetten van een Time-Out was even nodig om iedereen weer fel te krijgen, dit was meteen in de wedstrijd te zien. Zo vielen er mooie doelpunten van Kim, Evy, Anouk en Gaby en werd de voorsprong vergroot met 4 doelpunten. KVC gooide nog 2 doelpunten binnen. De dames gingen de rust in met een 8-6 voorsprong.

Prinses Irene nam meteen na rust de leiding in de wedstrijd. Gaby maakte vlak achter elkaar 2 doelpunten. Even werd er niet meer gescoord door beide clubs. Er werd hard gewerkt, maar de kansen werden niet afgerond. Uiteindelijk wist KVC weer te scoren, dit bracht de stand naar 10-8 in het voordeel van Prinses Irene. Kim wist door een goede actie haar welverdiende strafworp rustig erin te leggen. Snel daarna wist ook Florance vanuit een mooi vrijgelopen positie te scoren en zo werd de stand weer vergroot naar een verschil van 4 doelpunten. In de slotfase konden de dames van Prinses Irene de korf moeilijk gevonden krijgen. Hier profiteerde KVC dan ook direct van en wist maar liefst 2 keer te scoren. Gelukkig wist Anouk nog te scoren. Daarna scoorde KVC nog 2 keer. Met nog 2,5 minuut op de klok werd het een spannende slotfase. Door het goed verdedigen bleven de punten uiteindelijk toch in handen van de dames van Prinses Irene. De wedstrijd werd gewonnen met 13-12.

Opstelling en scores:
Anouk van Grunsven(2), Evy vd Akker(2), Lisan Mikkers, Maurie Verstegen, Gaby van Santvoort(4), Kim van Schijndel(2), Florance Waals(2), Noor Theunisz(1)

Wisselspeelsters:
Josje Reijnders, Nora Schouten