Belangrijke winst korfbalsters bij ODC

5 maart 2023 20:00

De dames van Prinses Irene 1 reisden deze zondag af naar Asten. De opdracht was duidelijk, de punten moesten mee naar Nistelrode. Het was een spannende wedstrijd, waarin beide ploegen steeds om en om scoorden. In de rust was het 6-6 en de wedstrijd is uiteindelijk gewonnen met 11-12.

Noor wist met een mooie korte kans het eerste doelpunt te maken. Maar al snel wist ODC, door een overtreding van Prinses Irene, een vrije worp te scoren. Gaby wist met een mooi afstandsschot van ver de 1-2 te maken. Ook Maurie wist snel daarna een afstandsschot binnen te gooien. ODC scoorde hierna twee keer achter elkaar, waardoor de stand op 4-3 werd in het voordeel van ODC. Laura en Evy wisten hier direct antwoord op te geven door beiden een afstandsschot te scoren. Kim wist net voor rust een goede aanvallende actie te maken, waardoor ze mocht aanleggen voor een strafworp die ze wist te maken. ODC wist ook nog twee keer te scoren waardoor we de rust in gingen met een 6-6 tussenstand.

In de rust werd door coach Edwin Bouman vertelt dat we de juiste kansen moesten pakken en de kansen die we hadden beter moesten gaan afronden. Daarnaast moesten we feller de duels ingaan.

Noor wist direct na een scherpe beweging een mooi afstandsschot te scoren waarmee Prinses Irene op voorsprong kwam. Noor was vandaag goed op dreef en maakte haar 3e doelpunt van de middag. ODC liet het hier niet bij zitten en scoorde direct twee doelpunten, waardoor de wedstrijd spannend bleef. Het was een gelijkopgaande wedstrijd met goals aan beide kanten, voor Prinses Irene wisten Laura en Lisan beiden mooie doelpunten binnen te gooien. Het laatste kwartier tikte weg en ODC gooide er drie achter elkaar in, waarmee de stand op 11-10 kwam. Met nog 7 minuten op de klok was het zaak om de juiste kansen uit te spelen en rustig te blijven. Noor en Evy wisten beiden nog een mooi doelpunt te scoren. De laatste minuten waren ontzettend spannend, maar door het harde werken is het gelukt om de twee punten mee naar Nistelrode te nemen.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven (2), Maurie Verstegen (1), Noor Theunisz (4), Lisan Mikkers (1), Florance Waals, Evy vd Akker (2), Gaby van Santvoort (1), Kim van Schijndel (1)

Wissels:
Nora Schouten, Linda van Tilburg