Korfbalsters strijdend ten onder

5 februari 2023 23:00

Zondagmiddag om 15:35 uur floot scheidsrechter C.H. Kerstens de wedstrijd in. Het was een drukke week voor de meiden van Prinses Irene, zij hadden deze week 2 pittige wedstrijden op de planning staan. Deze zondag mochten ze het opnemen tegen DDW uit Hooge Mierde. Tot de rust was het een spannende wedstrijd waar beide teams aan elkaar gewaagd waren, de tweede helft konden de meiden de kansen niet meer afronden waardoor de wedstrijd werd verloren met 9-14.

Het eerste doelpunt van de wedstrijd viel aan de kant van Prinses Irene, door middel van een afstandsschot van Maurie. Daarna was het DDW die in korte tijd vier doelpunten scoorden. Maar opgeven deden de meiden niet, het harde werken werd beloond, Prinses Irene wist het gat te dichten door doelpunten van Maurie, Florance en Evy. Dit bracht de stand naar 4-4. DDW wist met hun goede aanvallen hier meteen op te reageren en zo liep de stand in 3 minuten tijd uit naar 4-7. Florance wist met een mooie actie vlak voor rust een korte kans binnen te gooien. Rust 5-7.

DDW nam meteen de leiding in de tweede helft, zij scoorden 2 doelpunten vlak achter elkaar. Kim wist hier met een korte kans op te reageren. Prinses Irene kreeg het gat maar niet gedicht, kansen waren er genoeg maar helaas was de afronding wat minder. Nora viel in, en wist een mooi afstandsschot binnen te gooien. Hierna was het DDW die twee keer de korf wist te vinden. Florance maakte haar 3e doelpunt van vandaag vanuit een doorloopbal, stand 8-12. Met 12 minuten op de klok is nog van alles mogelijk, blijven doorgaan en zoeken naar de goede kansen en dit deden de meiden ook. DDW wist nog een doelpunt binnen te gooien, maar direct daarna was het Noor met het laatste doelpunt aan de kant van Prinses Irene, dit vanuit een mooi schot. DDW wist nog een keer te scoren, waardoor de eindstand 9-14 werd. Prinses Irene kan terugkijken op wedstrijd met veel gemiste kansen, maar wel een wedstrijd waar ze hard hebben gewerkt.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven, Evy vd Akker (1), Lisan Mikkers, Maurie Verstegen (2), Gaby van Santvoort, Kim van Schijndel (1), Florance Waals (3), Noor Theunisz (1)

Wisselspeelster:
Nora Schouten (1)