Korfbalsters verloren en weer door

3 februari 2023 15:45

Voor de korfbalsters stond donderdagavond een pittig duel op het programma. Ze mochten het opnemen tegen Be Quick. Het was een goede eerste helft, maar helaas was Be Quick op dreef in de tweede helft, waardoor de wedstrijd werd verloren met 16-8.
Nu moeten ze zich al weer gaan opmaken voor nog een zwaar duel as. zondag tegen DDW. Deze wedstrijd zal gespeeld gaan worden in 't Vijfeiken in Heesch om 15.35 uur.

Be Quick
Het was een goede start voor de dames uit Nistelrode. De openingstreffer werd gescoord door Lisan, vanuit een mooie doorloopbal. Vlak daarna was het Laura die het mandje wist te vinden d.m.v. een korte kans. Ondanks dat de verdediging van Prinses Irene sterk stond, scoorde Be Quick drie keer op rij. Door een goed opgezette aanval kon Noor van ver scoren. Hierna was het Gaby die haar vrije worp mooi afmaakte, de stand 4-4. Het was een goede eerste helft, waarin hard werd gewerkt, zowel in de aanval en verdediging. Echter scoorde Be Quick nog een paar keer, maar kreeg Noor er ook nog een goed genomen strafworp in.  Rust 7-5.

Be Quick begon de tweede helft sterk en scoorde 3 keer snel achter elkaar. Gaby scoorde de 10-6 vanuit een korte kans. Be Quick was op dreef, waardoor snel de stand 14-6 werd. Prinses Irene probeerde er alles aan te doen om het gat te dichten, Maurie wist nog een ver afstandsschot binnen te leggen. Hierna was het Be Quick dat scoorde uit een korte kans. Gaby maakte haar derde van vandaag en het laatste doelpunt aan de zijde van Prinses Irene vanuit een mooi schot. Be Quick wist nog 1 keer te scoren, waardoor de eindstand 16-8 werd. De korfbalsters kunnen terug kijken op een goede eerste helft, maar helaas was Be Quick in de tweede helft te sterk.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven (1), Maurie Verstegen (1), Noor Theunisz (2), Lisan Mikkers (1), Gaby v Santvoort (3), Evy vd Akker, Florance Waals, Kim van Schijndel.
Wisselspeelsters:
Anouk v Grunven, Josje Reijnders, Nora Schouten.

DDW

Na het spelen van 12 wedstrijden deze competitie staat DDW met 18 punten op een 3e plek, Prinses Irene staat met 5 punten op een 9e plek. Zondag gaan de dames er alles aan doen om de punten binnen te slepen.' Lot Broers is deze wedstrijd pupil van de week.

Let op, de wedstrijd wordt i.v.m. de pronkzitting gespeeld in sporthal t Vijfeiken in Heesch. De wedstrijd staat onder leiding van C.H. Kerstens en het startsignaal zal om 15.35 klinken. Lot Broers is deze wedstrijd pupil van de week. De meiden zullen alle support nodig hebben, dus iedereen is van harte welkom!

20230202-Be_Quick-Prinses_Irene-05.JPG

20230202-Be_Quick-Prinses_Irene-07.JPG