Overtuigende winst voor korfbalsters

29 januari 2023 20:00

Zondag 29 januari wonnen de korfbalsters voor de tweede keer deze zaalcompetitie. Na een lange reis naar Velden startten de meiden van Prinses Irene gelijk goed en kwamen meteen op voorsprong. Deze voorsprong hebben ze niet meer uit handen gegeven. Het was een goede wedstrijd en Prinses Irene heeft veel mooie doelpunten gemaakt. Ze gingen de rust in met 6-8 en hebben de wedstrijd uiteindelijk gewonnen met 10-17. Door deze punten zijn ze een plekje gestegen en staan ze nu niet meer laatste.

Prinses Irene liet vanaf het begin zien dat ze waren gekomen om te winnen. Laura scoorde twee keer vanuit een korte kans en Prinses Irene had gelijk een voorsprong. Vlak hierna wist Swift een doorloopbal binnen te gooien. Gaby maakte met een mooi afstand schot de 1-3. Hierna was het Swift die weer scoorde met een doorloopbal, waarvoor van te voren was gewaarschuwd. De meiden uit Nistelrode waren vandaag erg fanatiek Maurie, Evy en Kim wisten dan ook weer snel de gele mand te vinden wat de stand 2-6 maakte. Swift kwam even terug en maakte twee doelpunten, maar ze konden niet te lang juichen, want Gaby scoorde weer een korte kans voor de kant van Prinses Irene. Swift scoorde nog een afstandsschot wat de stand 5-7 maakte. Maurie maakte haar tweede doelpunt van de middag voor Prinses Irene en Swift wist er weer een doorloopbal in te gooien. Met een stand van 6-8 gingen de meiden de rust in.

De tweede helft startte Prinses Irene weer erg sterk. Het waren Evy en Florance die allebei een afstandsschot scoorden. Swift probeerde nog iets terug te doen en scoorde een korte kans. Hierna scoorde Noor een korte kans en afstandsschot en pakten Evy en Gaby ook nog een doelpunt mee. Dit bracht de stand op 7-14. Swift kreeg het benauwd en deed er alles aan om de stand weer een beetje gelijk te trekken. Ze scoorden nog een keer van afstand. Hierna maakte Gaby, na een mooie aanval, haar vierde doelpunt van de wedstrijd. Er stonden nog 10 minuten op de klok. Prinses Irene kreeg twee strafworpen tegen, die beiden benut werden door Swift, wat de stand op 10-15 bracht. De meiden uit Nistelrode herpakten goed en het waren Lisan en Gaby die nog allebei een mooi afstandsschot binnen gooiden. De wedstrijd werd afgefloten met een eindstand van 10-17.

Opstelling en scores:

Laura vd Ven(2), Maurie Verstegen(2), Noor Theunisz(2), Lisan Mikkers(1), Florance Waals(1), Gaby van Santvoort(5), Evy vd Akker,(3) Kim van Schijndel(1)

Wissel:
Anouk van Grunsven

Stand Topklasse:
1.   Rosolo                21 pt
2.   Be Quick             20 pt
3.   DDW                   16 pt
4.   De Korfrakkers   12 pt
5.   Oranje Wit          11 pt
6.   Swift                     9 pt
7.   Stormvogels         6 pt
8.   Rooi                     6 pt
9.   Prinses Irene       5 pt
10. ODC                     4 pt

Komende week heeft de topklasse een doordeweekse wedstrijdronde. De dames van Prinses Irene spelen op donderdag 2 februari om 20.40 uur hun wedstrijd uit tegen Be Quick in de Rodenborch Hal in Rosmalen.

20230129-Swift-Prinses_Irene-03.JPG

20230129-Swift-Prinses_Irene-14.JPG