Korfbalsters komen net tekort

15 januari 2023 17:00

In sporthal De Overbeek zag het publiek Prinses Irene een goede wedstrijd spelen, maar helaas kwamen ze toch net tekort tegen De Korfrakkers. Na een tussenstand van 7-7 werd er uiteindelijk verloren met 10-12.

Al vroeg in de wedstrijd wisten beide ploegen tot scoren te komen. De openingstreffer werd gemaakt door De Korfrakkers en Noor scoorde vervolgens namens Prinses Irene. Hierna was het weer aan de tegenstander die in een korte tijd tweemaal scoorden. De 2-3 werd door Laura uit een vrije worp binnen gelegd. De Korfrakkers maakten het gat weer wat groter door van ver de 2-4 te scoren. Prinses Irene bleef zoeken naar de juiste kansen en dit leverde twee doelpunten op. Gaby scoorde van ver en Evy kon vanuit de rebound de stand weer gelijktrekken naar 4-4. Vervolgens was het De Korfrakkers die weer twee keer achter elkaar scoorden. In de eindfase van de eerste helft kon Prinses Irene drie keer op rij scoren en kwamen daarmee op een voorsprong van 7-6. In de laatste secondes scoorde de tegenstander de gelijkmaker.

In de tweede helft bracht De Korfrakkers enkele wissels in het veld, waardoor het ene vak van Prinses Irene moeite had met aanvallen. Er werd wel gezocht naar kansen maar het was moeilijk om onder de verdedigende druk uit te komen. De Korfrakkers kwam echter wel tot scoren en deden dat dan ook tweemaal achter elkaar. Het lukte Noor, die overigens een erg goede wedstrijd speelde, om de 8-9 op het scorebord te brengen. In de fase daarna was het wederom lastig om aanvallen op te zetten. De Korfrakkers wist hun voorsprong nog verder uit te breiden en het lukte voor Prinses Irene niet om aan te haken. In de slotfase scoorde Laura nog tweemaal, alleen was dit net te weinig om een punt binnen te slepen. De eindstand werd 10-12, maar over het algemeen mogen de dames terugkijken op een goede wedstrijd. Hopelijk kunnen ze hier voldoende vertrouwen uit halen voor de volgende wedstrijden en zal het harde werken zich laten belonen met punten.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven (4), Maurie Verstegen, Noor Theunisz (2), Lisan Mikkers, Evy vd Akker (1), Gaby van Santvoort (3), Florance Waals, Kim van Schijndel.

Wissels:
Jasmijn vd Pas