Korfbalsters weer net niet

18 december 2022 19:45

Op zondag 18 december speelden de Nisseroise dames in Heeswijk-Dinther tegen ODC 1. Deze ploeg staat net boven Prinses Irene in de Topklasse. Dat het een wedstrijd zou worden vol strijd was van te voren al duidelijk. Tijdens de eerste helft wilden de ballen er niet in gaan bij beide ploegen, de dames gingen de rust in met een 3-3 stand. De tweede helft kwam Prinses Irene beter tot scoren, maar helaas verloren ze de wedstrijd met een punt verschil. De punten gaan mee naar Ommel.

De dames begonnen vandaag eens anders dan anders. Het vak van Gaby begon met de aanval. De dames begonnen met een mooie acties, maar helaas werden de acties niet afgerond met een doelpunt. Het eerste doelpunt werd gemaakt door een dame van ODC, een afstandsschot. Het spel was geopend. Het duurde 10 minuten totdat Gaby het eerste doelpunt van Prinses Irene maakte in deze wedstrijd. ODC volgde direct erna weer met een schot, waardoor ze stand weer naar zich toe trokken (1-2). De laatste 3 minuten van de eerste helft werd vurig gespeeld. Het ene na het andere doelpunt vloog erin. Met een schot van Maurie en Gaby, tussendoor verraste een dame van ODC Prinses Irene nog met een doorloopbal, gingen de dames de rust in met 3-3.

Na een korte pauze waren beide ploegen weer klaar om de tweede helft te gaan spelen. In deze helft werd er wat meer gescoord. Lisan opende de tweede helft met een mooie doorloopbal en de stand werd 4-3. ODC volgde vrij snel, ook met een doorloopbal. Kim scoorde in de zelfde minuut nog met een korte kans. De dames waren op dreef, tenminste dat leek zo te zijn. ODC kwam uit een onverwachte hoek met 4 rake schoten. De stand werd naar een 5-8 getrokken. De dames van Prinses Irene lieten dit niet zomaar gebeuren en Florance kwam met een afstandsschot tot een mooi doelpunt. ODC volgde. Prinses Irene geeft de punten niet zomaar weg en volgt met 3 rake schoten van Anouk, Evy en de derde treffer van Gaby. De stand werd gelijk, 9-9. De laatste mintuten werd er gestreden door beide ploegen. ODC kwam nog tot 2 doelpunten en Prinses Irene helaas maar tot 1 met een korte kans van Evy. Het fluitsignaal ging af en de meiden van ODC namen de punten mee naar huis. De wedstrijd werd afgesloten met 10-11….

Opstelling en scores:
Gaby van Santvoort (3), Florance Waals (1), Kim van Schijndel (1), Evy vd Akker (2), Laura vd Ven, Lisan Mikkers (1), Maurie Verstegen (1), Noor Theunisz

Wissels:
Anouk van Grunsven (1), Nora Schouten