Korfbalsters pakken eerste punt

4 december 2022 18:15

Vandaag speelden we de vijfde competitiewedstrijd tegen Rooi uit Sint-Oedenrode. Prinses Irene nam direct de leiding in de wedstrijd, dit werd goed volgehouden gedurende de eerste helft. In de 2e helft maakten we slordige en onnodige fouten, waardoor Rooi terug in de wedstrijd kon komen. Na een ruststand van 7-5, werd de wedstrijd afgefloten met een 14-14 eindstand.

De meiden van Prinses Irene begonnen zuiver aan de wedstrijd. Gaby wist binnen 6 minuten 2 mooie doelpunten binnen te gooien. Rooi wist meteen wat terug te doen en gooide zo hun eerste doelpunt van de wedstrijd binnen. Lisan maakte een mooie actie die werd beloond met een doelpunt. Hierna scoorde Rooi 2 doelpunten en zette de stand op 3-3. Hier liet Lisan het niet bij zitten en zette Prinses Irene via een afstandsschot weer op voorsprong. Rooi werkte hard en werd hiermee beloond, ze scoorde binnen twee minuten 2 doelpunten. Rooi kwam hier voor het eerst op voorsprong in de wedstrijd (4-5). Noor en Anouk vielen goed in, zij zorgden weer voor een voorsprong voor Prinses Irene. De dames gingen de rust in met een stand van 7-5.

Rooi kwam sterk uit de rust, ze wisten binnen 3 minuten de stand weer gelijk te maken. Laura die na 4 weken blessureleed weer haar eerste wedstrijd speelde zorgde voor de 8-7. Lisan en Gaby wisten door middel van afstandsschoten de stand uit te breiden met 3 doelpunten. Rooi maakte de aansluitingstreffer maar Prinses Irene reageerde goed en wist 3 keer te scoren door doelpunten van Maurie, Lisan en Noor (13-8). Met nog 10 minuten op de klok wist Rooi terug te komen in de wedstrijd, ze zorgden ervoor dat de voorsprong werd verkleind naar 13-11. Gaby maakte haar vierde doelpunt van vandaag. Prinses Irene werd slordiger en zo kon Rooi weer terugkomen in de wedstrijd. Dit zorgde voor een spannende slotfase die we halverwege de tweede helft niet hadden verwacht. Rooi wist in de laatste secondes nog een doelpunt te maken en ervoor te zorgen dat de punten werden gedeeld. Met een 14-14 eindstand werd er afgefloten. Wederom geen overwinning voor de dames van Prinses Irene, maar het eerste punt van het seizoen is binnen.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven(1), Evy vd Akker, Lisan Mikkers(4), Maurie Verstegen(1), Josje Reijnders, Gaby van Santvoort(4), Kim van Schijndel, Florance Waals

Wisselspeelsters:
Anouk van Grunsven(2), Noor Theunisz(2)

Stand Topklasse:

1. Rosolo             10 pt