Korfbalsters winnen van koploper

30 oktober 2022 23:30

Vandaag reisden de dames van Prinses Irene 1 af naar Leunen. Oranje Wit was voor vandaag de tegenstander, een bekende ploeg voor de dames van Prinses Irene 1 en tevens koploper in de competitie. De dames hebben zich flink voorbereid en gaan met veel pit de wedstrijd in. De wedstrijd wordt geopend met een doelpunt tegen Prinses Irene en de wedstrijd blijft 60 minuten spannend. Oranje Wit deed enorm hun best niet verslagen te worden. Toch wist Prinses Irene de goede kansen uit te spelen en de wedstrijd naar zich toe te trekken. De wedstrijd eindigde in een 6-7 stand en de punten gaan mee naar Nistelrode.

Toen M. Oerlemans de wedstrijd in floot werden de dames goed aangemoedigd door de meegereisde supporters. Het was echter Oranje Wit die in de eerste minuut meteen een treffer wist te maken. De meiden van Prinses Irene werden wakker geschut en kwamen hierna met 3 treffers achter elkaar en wisten de scoren te veranderen naar 1-3. Deze doelpunten werden gemaakt door Kim van Schijndel en tweemaal door Gaby van Santvoort uit vrije worpen die de dames kregen omdat Oranje Wit moeite had in de verdediging en hierdoor fouten maakten. Oranje Wit wist hierna binnen 8 minuten snel terug te komen door 3 doelpunten te maken waardoor Prinses Irene een achterstand op liep. Net voordat de rust naderde wisten Gaby en Maurie Verstegen nog 2 treffers te maken en gingen de dames van Prinses Irene met een voorsprong van 4-5 het kleedlokaal in.

Na de rust waren de dames van Prinses Irene weer klaar voor een tweede helft. Na enkele minuten wist de net ingebrachte Lisan Mikkers haar treffer te maken en liepen de meiden van Prinses Irene uit naar een voorspong van 4-6. De dames van Oranje Wit hadden duidelijk goede aanwijzingen gekregen in de rust en wisten de dames van Prinses Irene het erg lastig te maken. De stand liep gelijk op. Oranje wit scoorde een doelpunt waarna vrijwel direct Nora Schouten ook weer een doelpunt maakte. Tot de laatste minuten wisten de meiden het spannend te houden. In de laatste minuten wist Oranje Wit nog een doelpunt te maken. De wedstrijd werd afgesloten met een welverdiende uitslag van 6-7. De meiden van Prinses Irene 1 hebben de punten weer mee naar huisgenomen. Op dit moment staan zij gedeeltelijk 3e in de veldcompetitie en zullen deze competitie in het voorjaar verder vervolgen. Tevreden wordt er teruggekeken op de wedstrijd en worden alle supporters bedankt voor het aanmoedigen.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven , Kim v Schijndel (1), Anouk v Grunsven, Maurie Verstegen (1), Evy vd Akker, Josje Reijnders, Florance Waals, Gaby v Santvoort (3)

Wissels:
Lisan Mikkers (1), Nora Schouten (1)

Stand hoofdklasse:
1. Oranje Wit      14pt