Korfbalsters nog zoekende

11 september 2022 18:15

Op een zonnig sportpark begon om 13.00 uur de wedstrijd tussen Prinses Irene tegen Oranje Wit. De wedstrijd kende een moeizame start, omdat nieuwe formatie duidelijk aan elkaar moesten wennen. Ondanks dat er hard werd gewerkt, werd er verloren met 4-10.

Aanvallend zoeken
Vanwege enkele afwezigen maakten maar liefst drie speelsters hun debuut in het eerste. Daarnaast zijn er twee basisspeelsters die over zijn gekomen vanuit 2. De eerste minuten had Prinses Irene moeite met de verdedigende druk van Oranje Wit, waardoor er onnodig balverlies werd geleden. Oranje Wit kon vrij snel de score openen met een doorloopbal. Na 7 minuten wist de tegenstander een strafworp te verzilveren. En ook de 0-3 werd binnen gegooid. Na 20 minuten spelen kwam Prinses Irene tot scoren via Kim van Schijndel. De korfbalsters werkten hard en kwamen steeds beter in hun spel. Uiteindelijk resulteerde dit in een afstandschot van Nora Schouten de 2-3. Nog net voor rust wist Oranje Wit hun voorsprong te vergroten naar 2-4.

Vertekende uitslag
Ook na rust ging Oranje Wit in de eerste minuut meteen verder waar ze mee eindigde. Van korte afstand maakten ze de 2-5. Kim van Schijndel kon na sterk reboundend werk wat meer de aansluiting zoeken door de 3-5 te maken. De ploegen waren in deze fase erg aan elkaar gewaagd. Er werd verdedigend goed druk gezet waardoor de aanvallen slordig verliepen. Maar ook was er te weinig rust in het spel waardoor er niet werd gezocht naar de beste kans. Oranje Wit wist wel te scoren en kort daarna kon Evy van den Akker een doelpuntje meepikken (4-6). Wederom brak er een fase aan waarin de ploegen erg aan elkaar gewaagd waren. Hierdoor bleef de stand 10 minuten onveranderd. Ondanks hard werken wist Prinses Irene niet meer tot score te komen. Bij Oranje Wit viel het stuivertje wel de goede kant op en konden zo uitlopen naar 4-10. De competitie is nog vroeg dus de speelsters gaan in de komende weken nog veel stappen maken met elkaar, zodat er betere resultaten worden behaald.

Opstelling en scores:
Josje Reijnders, Evy vd Akker (1), Nora Schouten (1), Jasmijn vd Pas, Florance Waals, Kim van Schijndel (2), Lisan Mikkers, Debra Ruijs
Wisselspeelsters:
Sam vd Akker, Guusje vd Brand