Gelijkspel voor de korfbalsters

22 mei 2022 21:00

Vandaag speelden de korfbalsters van prinses Irene met het warme weer tegen ONA/Astrantia. De gehele wedstrijd bleef het spannend en gingen de ploegen gelijk op. Gelukkig kon Prinses Irene uiteindelijk nog een puntje in Nistelrode houden.

In de eerste minuut opende Laura van de Ven de wedstrijd door een korte kans binnen te gooien. Snel  zorgde ONA voor gelijkspel. Annelies Thijssen wist haar vrije worp mooi af te ronden. Hierna wist ONA weer twee keer het mandje te vinden. Laura van de Ven scoorde nogmaals door een afstandsschot waarmee het 3-3 gelijk stond. Echter maakte ONA tegen het einde van de eerste helft nog drie doelpunten. Josje Reijnders maakte nog het laatste doelpunt voor Prinses Irene in de eerste helft door een afstandsschot. Hiermee was de ruststand 4-6.

In de tweede helft opende Anouk van Grunsven door een strafworp mooi af te ronden. Helaas was het ONA die hierna weer twee keer wist te scoren. Vervolgens kwam Prinses Irene terug naar 8-8 gelijkspel door drie keer te scoren: Nora Schouten met een doorloopbal, Esther van Venrooij met een vrije worp en Annelies Thijssen met een afstandsschot. Hierna wist ONA opnieuw een keer het mandje te vinden. Nora Scouten maakte de stand weer gelijk met een mooi afstandsschot. Vervolgens gooide ONA ook een afstandsschot binnen waardoor de stand 9-10 werd met nog 5 minuten op de klok. Gelukkig wist Annelies Thijssen in de allerlaatste minuut van de wedstrijd een mooi afstandsschot te scoren waardoor de eindstand 10-10 gelijkspel was.

Opstelling en scores:
Annelies Thijssen (3), Maddy v Dijk, Carolien v Santvoort, Anouk v Grunsven (1),  Josje Reijnders  (1), Nora Schouten (2), Gaby v Santvoort,  Laura vd Ven (2)

Wissels:
Evy vd Akker, Linda van Tilburg, Esther van Venrooij (1), Lizan Kerkhof, Lisan Mikkers

Bron: Foto: Clemens van Santvoort