Korfbalsters laten belangrijke punten liggen

9 mei 2022 14:15

Zondagmiddag troffen de korfbalsters Spes uit Milsbeek. Vooraf was al bekend dat dit een belangrijke wedstrijd zou worden om uit de degradatiezone te blijven. De dames van Prinses Irene speelde een slordige wedstrijd waarin weinig kansen werden afgerond. Prinses Irene ging met een kleine voorsprong de rust in, echter werd deze uit handen gegeven in de tweede helft. De eindstand van de wedstrijd was 11-9 waardoor de punten in Milsbeek bleven.

Prinses Irene opende de score deze middag in de tweede minuut van de wedstrijd door een mooi afstandsschot van Anouk van Grunsven. Daarna werd om en om gescoord door beide ploegen. Josje Reijnders, Annelies Thijssen en Nora Schouten wisten een mooi afstandschot binnen te leggen. Het was Gaby van Santvoort die via een korte kans het gat met Spes kon vergroten naar een 3-5 voorsprong. Vlak voor rust wist Spes nog het gele mandje te vinden waardoor er met een 4-5 tussenstand werd gerust.

Na rust was het Prinses Irene die snel de korf weer wist te vinden. Anouk van Grunsven scoorde van ver, en Laura van de Ven legde een mooie korte kans binnen. Prinses Irene liep hiermee uit naar een 4-7 voorsprong. Het lukte echter niet om deze voorsprong te behouden, Spes wist driemaal achter elkaar het gele mandje te vinden. Door een benutte vrije worp van Laura van de Ven kwam Prinses Irene weer langszij waardoor de stand 7-8 werd. In deze fase van de wedstrijd had Prinses Irene moeite met het opzetten van goede aanvallen. Er werd nog tactisch gewisseld door Esther van Venrooij in te brengen, maar dit weerhield Spes er niet van om nog eens driemaal te scoren waardoor de korfbalsters uit Milsbeek uitliepen naar een 10-8 voorsprong. Laura van de Ven wist nog iets terug te doen door een vrije worp te benutten. Het was Spes die het laatste doelpunt van de wedstrijd scoorde. De wedstrijd werd afgefloten met een 11-9 stand op het scorebord.

Opstelling en scores:

Gaby van Santvoort (1), Josje Reijnders (1), Laura van de Ven (3), Nora Schouten (1), Annelies Thijssen (1), Anouk van Grunsven (2), Carolien van Santvoort, Maddy van Dijk.

Wisselspeelster: Esther van Venrooij

Uitslagen Topklasse-A