Verlies voor korfbalsters

19 november 2017 21:45

Zondag stonden de meiden van Prinses Irene tegen meervoudig landskampioen de Korfrakkers. Deze ploeg liet hun waarde meteen zien, door het initiatief te nemen. Tot 2-2 kon Prinses Irene mee maar toen werd het moeilijk. De meiden uit Erp bleven scoren en bij Prinses Irene lukte dat niet er werd gerust met een 4-14 stand. De tweede helft was Prinses Irene duidelijk aanwezig en ging vol voor elk duel. Het mocht echter niet meer baten en de punten gingen mee naar Erp met een 12-23 eindstand.

Initiatief bij de Korfrakkers
De Korfrakkers openden de score via een korte kans. Prinses Irene deed direct wat terug en Linda van Tilburg legde de bal in het mandje. Daarna was het weer Korfrakkers die 3 keer de korf wist te vinden. Door een fout in de Erpse verdediging kregen de meiden van Prinses Irene een vrije worp. Laura van de Ven wist deze af te ronden waardoor een stand van 2-4 op het scorebord verscheen. Daarna was het weer Korfrakkers die twee verre schoten wisten af te ronden. Laura van de Ven deed wat terug door hetzelfde te doen. Hierna lieten De Korfrakkers zien dat ze beschikken over veel kwaliteit en vonden 5 keer achter elkaar de korf. Via een felle actie van Annelies Thijssen (foto) maakte zij de 4e voor Prinses Irene en stond er op het scorebord een tussenstand van 4-11. Voor rust maakte De Korfrakkers nog 3 doelpunten, waardoor er gerust werd met een 4-14 achterstand.

Vuur bij Prinses Irene

In de rust maakte coach Arno Theunisse duidelijk dat er harder gespeeld moest worden. De meiden van Prinses Irene lieten zien dat ze dit konden. Maddy van Dijk die net in het veld was gekomen maakte een schitterende actie en kreeg hierdoor een strafworp mee. Evy van den Akker gooide deze koelbloedig binnen. Prinses Irene werkte hard en deed wat er afgesproken was in de rust. Iedereen ging er vol in waardoor Prinses Irene het enerzijds goed dicht kon houden, en daarnaast veel ballen er tussenuit pakte. Toch wist De Korfrakkers het gele mandje te vinden. Linda van Tilburg deed dit ook en scoorde een korte kans en maakte er 6-15 van. Daarna was het om en om scoren, Evy van den Akker maakte in deze fase er twee voor Prinses Irene. Daarna was Prinses Irene even overheersend. Ze wonnen veel duels waardoor er veel balbezit was. Nora Schouten, Linda van Tilburg en Gaby van Santvoort maakten hier gebruik van en waren effectief met hun schot. Met nog 5 minuten te spelen was het 11-20 in het voordeel van De Korfrakkers. Zij breidden deze score nog verder uit door nog 3 keer te scoren. Voor Prinses Irene maakte Laura van de Ven nog het laatste doelpunt van de dag waardoor de eindstand 12-23 was. Een nederlaag voor de meiden van Prinses Irene. De tweede helft was goed en hier moeten de meiden vertrouwen uit halen voor de volgende wedstrijden.

Opstelling en scores:
Hilde Pittens, Sanne Pluk, Nora Schouten (1), Gaby van Santvoort (1), Evy van den Akker (3), Linda van Tilburg (3), Laura van de Ven (3), Annelies Thijssen (1)

Wisselspeelsters
Maddy van Dijk, Esther van Venrooij, Robin van den Boom

Het tweede team speelde vandaag ook tegen de Korfrakkers. Zij wisten de twee punten in Nistelrode te houden door overtuigend met 19-8 te winnen, klik hier voor het verslag.

Evy van de Akker scoorde er vandaag weer drie voor Prinses Irene

Het duo Laura van de Ven en Linda van Tilburg

Hilde Pittens verdedigt kort
Sanne Pluk aan de bal