Strijdend ten onder in de tweede kruisfinale

18 april 2022 9:30

Zondag namen de korfbalsters het voor de tweede keer in de kruifinale op tegen de dames uit Reusel. Het was voor hen de laatste kans om zich nog te plaatsen voor de finale die op zondag 24 april gespeeld zal worden. Prinses Irene speelde in een mooi versierde oranje hal een mooie partij, waarin het verschil maar klein bleef. Het was Rosolo dat het voortouw nam. De rust werd in gegaan met een stand van 6-9. De dames uit Nistelrode zijn de strijd aangegaan en hebben alles gegeven. Helaas was dit niet genoeg en won Rosolo de wedstrijd met 14-17. Wij wensen hen veel succes in de finale!

Rosolo opende de score in de zesde minuut en wisten snel daarna nog een keer te scoren. Laura van de Ven en Nora Schouten openden de scoren aan de kant bij Prinses Irene, waardoor het 2-2 werd. Helaas was het Rosolo dat direct daarna iets terug deed. Maar Nora Schouten wist met een mooi afstandsschot de score op 3-5 te brengen. In de scores ging het op en neer waarbij zowel Rosolo als Prinses Irene de korf goed wisten te vinden. Evy van de Akker maakte een mooie korte kans. Gaby van Santvoort en Maddy van Dijk wisten met hun actie vrij te komen en scoorden de laatste doelpunten aan de kant van Prinses Irene voor rust (6-9).

In de tweede helft werden de dames goed toegejuicht door het publiek en hebben ze hard gewerkt om in de buurt van Rosolo te blijven. Laura van de Ven wist meteen een korte kans te scoren waardoor de stand 7-9 werd. Rosolo deed meteen iets terug. Daarna bleef het even stil in de score. Maddy van Dijk maakte een afstandsschot. Na twee doelpunten aan de kant van Reusel, wist Anouk van Grunsven met een actie op de korte kans vrij te komen en Gaby van Santvoort scoorde met een afstandsschot (10-12). In de eindfase bleef het spannend. Vanuit beide ploegen werd er gestreden en gescoord, de wedstrijd was nog niet gespeeld. Maddy van Dijk en Nora Schouten maakten een afstandsschot en Gaby van Santvoort kwam door haar snelle loopactie vrij op de korte kans waardoor de stand 13-16 werd. In de laatste minuten werd er door Rosolo gescoord, maar ook Laura van de Ven wist een strafworp binnen te gooien. Helaas ging Prinses Irene na een goede wedstrijd strijdend ten onder en werd de wedstrijd met 14-17 gewonnen door Rosolo.

In de andere poule werd de kruisfinale gewonnen door Be Quick (12-13), waardoor er een derde wedstrijd gespeeld zal worden. De winnaar zal tegen Rosolo in de finale spelen.

Prinses Irene heeft genoten van het historische moment. Verder had de wedstrijd een speciale betekenis voor Annelies Thijssen. Zij speelde haar 250ste wedstrijd in het eerste. Bij de buitencompetitie zal dit nog onder de aandacht gebracht worden.

Opstelling en scores: Laura v/d Ven (3), Gaby van Santvoort (3), Josje Reijnders, Nora Schouten (3), Maddy van Dijk (3), Evy v/d Akker (1), Carolien van Santvoort en Annelies Thijssen.

Wissels: Anouk van Grunsven (1), Lisan Mikkers, Esther van Venrooij, Kim van Schijndel en Lizan Kerkhof.

WhatsApp_Image_2022-04-17_at_10.39.26_PM_3.jpeg

WhatsApp_Image_2022-04-17_at_10.39.26_PM_2.jpeg