Korfbalsters plaatsen zich voor de kruisfinales

4 april 2022 8:45

Afgelopen zondag stond Prinses Irene een spannende wedstrijd te wachten tegen Rooi. Prinses Irene moest winnen om door te mogen naar de kruisfinales. De hele wedstrijd ging het gelijk op en ze gingen de rust in met een 9-8 voorsprong. De wedstrijd werd uiteindelijk afgesloten met 17-16.

Het was Rooi die als eerste scoorde, waarna Laura van de Ven de stand gelijk trok met een korte kans. Rooi kwam weer op voorsprong. Snel daarna scoorde Maddy van Dijk een afstandsschot. Op dat moment kwam Prinses Irene met 2-5 achter. Annelies Thijssen, Gaby van Santvoort, Laura van de Ven en Evy van de Akker wisten de stand weer naar een voorsprong te brengen van 6-5. Wetende dat Rooi een zuiver schot kan hebben, was het belangrijk voor Prinses Irene om het verdedigend goed neer te zetten en de vang te krijgen. Josje Reinders bracht de stand naar 7-6 met een korte kans. Door twee goed uitgespeelde acties legde Gaby van Santvoort twee afstandsschoten binnen en werd de rust ingegaan met 9-8.

Gelijk na de rust wist Rooi weer als eerste te scoren. Er werd goed verdedigd en Prinses Irene wist uit te lopen naar 12-10 door een strafworp van Evy van de Akker, wederom een schot van Gaby van Santvoort en een korte kans van Laura van de Ven. Ook Rooi zat goed in de wedstrijd en bracht de stand terug op 12-12. Het bleef deze middag erg spannend. Rooi had genoeg aan een gelijkspel om door te mogen naar de kruisfinales. Nora Schouten en Maddy van Dijk zorgden voor de 14-13. Er werd een tactische wissel ingezet die goed uitpakte; Esther van Venrooij maakte maar liefst twee korte kansen. Op dat moment waren er nog vijf minuten te gaan en was het belangrijk om alles rustig uit te spelen. Maddy van Dijk maakte nog een afstandsschot en uiteindelijk hield Prinses Irene de twee punten in Nistelrode met een eindstand van 17-16.

Prinses Irene zal de kruisfinales moeten spelen tegen een pittige tegenstander in Reusel en kan dus alle support gebruiken!

Opstelling en scores: Laura vd Ven(3) Gaby v Santvoort(4), Nora Schouten(1), Josje Reinders(1), Evy vd Akker(2), Maddy v Dijk(3), Annelies Thijssen(1) en Carolien van Santvoort

Wissels: Anouk van Grunsven, Lisan Mikkers, Lizan Kerkhof, Esther van Venrooij(2), Kim van Schijndel

Bron: Clemens van Santvoort