Beter voor de dag dan de vorige keer

6 maart 2022 21:15

Vandaag namen de korfbalsters het in de tweede helft van de zaalcompetitie op tegen de dames uit Nuland. Voorafgaand aan de wedstrijd was al bekend dat het een zware wedstrijd zou worden. Ook was het bekend dat het beter moest dan de vorige keer. De dames van Prinses Irene waren niet compleet, waardoor de uitdaging alleen maar groter werd. De dames van Be Quick zette veel druk op de aanval, waardoor het lastig was om te scoren. De eerste helft resulteerde dan ook in een stand van 1-9. De tweede helft herpakten de dames zich. Ze konden de druk in de verdediging behouden en gingen scoren. Als je dan alleen de tweede helft zou tellen, dan zou de wedstrijd in het voordeel van Prinses Irene zijn uitgevallen, maar helaas werkt het zo niet. De einduitslag van de wedstrijd werd 6-13.

Be Quick opende de score in de vijfde minuut. Ondanks dat de dames uit Nistelrode hun best deden om druk op de aanval neer te leggen, bleef het Be Quick lukken om te scoren en liep de score uit. Ze scoorde acht doelpunten achter elkaar. Vanwege de druk op de aanval van Prinses Irene was het aanvallend lastig om hierin mee te gaan. In de 23eminuut wist Gaby van Santvoort met een mooi afstand schot te scoren, waardoor Prinses Irene van de nul af ging en de stand 1-8 werd. Vrij snel daarna wist Be Quick het mandje weer te vinden, waardoor er met de stand van 1-9 de rust in werd gegaan.

De woorden die Arno in de voorbereiding had meegegeven, herhaalde zich; ‘Meer diepte zoeken en het spel naar achter de korf verleggen’. Dit ging in de tweede helft dan ook veel beter. Na de rust was het dan ook Prinses Irene die de score openende. Evy van de Akker scoorde een afstandsschot waardoor de stand 2-9 werd. Er werd goed verdedigd door de dames van Prinses Irene, waardoor ze het Be Quick lastig maakte. Toch wisten zij daarna twee keer te scoren. Maar ook Gaby van Santvoort liet zichzelf zien. Ze wist vrij te komen en scoorde een mooie korte kans, waardoor het  3-11 werd. Daarna was het weer Be Quick dat twee keer scoorde. Maar ook de dames van Prinses Irene gingen scoren. De wedstrijd werd afgesloten met drie doelpunten aan de kant van Prinses Irene. Twee afstandsschoten gescoord door Lisan Mikkers en Maddy van Dijk. En een strafworp van Esther van Venrooij. Kortom, de dames hebben alles gegeven en goed hun best gedaan. Helaas was dit niet voldoende, Be Quick was te sterk. De wedstrijd werd verloren met 6-13.

Opstelling en scores:

Laura v/d Ven, Gaby van Santvoort (2), Josje Reijnders, Kim van Schijndel, Maddy van Dijk (1), Evy v/d Akker (1), Carolien van Santvoort en Annelies Thijsen.

Wissels:

Lisan Mikkers (1), Esther van Venrooij (1), Guusje v/d Brand en Anouk van Grunsven.

WhatsApp_Image_2022-03-06_at_6.33.29_PM.jpeg

WhatsApp_Image_2022-03-06_at_6.33.49_PM_1.jpeg