Korfbalsters hebben een ‘off day’

13 februari 2022 19:30

Laat op de middag floot scheidsrechter R. Eijke de wedstrijd Prinses Irene tegen Stormvogels in. De dames van Prinses Irene vol gedrevenheid en kijkend naar de winstpunten. Niet wetende dat het vandaag niet echt hun dag was. Met horten en stoten hebben de dames uit Nistelrode een groot deel van de wedstrijd een voorsprong kunnen vasthouden. Helaas niet lang genoeg waardoor de dames van Stormvogels uiteindelijk aan het langste eind trokken en met een 10-11 winst weer naar huis keerden.

Moeizaam
De wedstrijd begon al moeizaam. De eerst paar aanvallen vanuit de kant van Prinses Irene werden niet volledig benut of de kansen werden net niet goed afgemaakt. Stormvogels profiteerde hiervan en opende de score deze middag in de 5e minuut van de wedstrijd. Prinses Irene wist gelukkig mee te scoren en kon daarna ook gelijk doorpakken. Laura vd Ven scoorde in deze fase 2 keer, samen met Carolien van Santvoort en Gaby van Santvoort. In deze 4 doelpunten zaten gelijk ook de enige 2 afstandschoten die Prinses Irene wist raak te schieten. Dit laat zien hoe moeizaam de dames het hadden om het gat groter te maken. Na de 4-2 was het stuivertje wisselenrichting de rust. Om en om werden kansen benut, bij Prinses Irene deden dat Carolien van Santvoor,t vanuit een mooie korte kans onder de korf, en Laura vd Ven kreeg een strafworp mee. Verdedigend konden de dames van Prinses Irene het de Stormvogels gelukkig nog wel moeilijk maken, waardoor er met een matige score van 6-5 werd gerust.

Gemiste kans
In het eerste kwartier van de tweede helft werd er gekorfbald zonder doelpunten. Pas toen vond Evy vd Akker het gele mandje via een mooi afgemaakte kans. Stormvogels liet daarna een powerfase zien door 5 keer van ver raak te schieten in 5 minuten. Prinses Irene kon het tij niet keren en kon alleen maar toezien hoe Stormvogels verder uitliep naar een stand van 7-10. Nora Schouten en Evy vd Akker konden het gat wel weer wat kleiner maken, maar Prinses Irene zette geen goede aanvallen op en gooide veel slordige ballen.  Coach Arno Theunisse gebruikte nog wel goede tactische wissels in beide vakken met Esther van Venrooij uit het tweede team. Zij kon haar mannetje staan in de steunpositie en vanuit hier de aanvallen goed aansturen. Zelf kon ze vanaf positie onder de korf de 10-11 binnenschieten, maar helaas was het niet meer genoeg. In de laatste paar seconden probeerde Prinses Irene nog te doen wat ze eerder wel was gelukt, namelijk een gelijkspel of winst er uit trekken. Deze keer lukte dat niet en bleef er een 10-11 stand achter op het score bord.

Het tweede team van Prinses Irene wist wel te winnen. Zij speelden tegen DAW uit Schaijk en wonnen met 13-7. Lees hun verslag hier.

Opstelling en scoren:
Laura vd Ven (3), Josje Reijnders, Gaby van Santvoort (1), Anouk van Grunsven, Nora Schouten (1), Carolien van Santvoort (2), Annelies Thijssen, Maddy van Dijk, Evy vd Akker (2)

Wissels:
Esther van Venrooij (1)