Korfbalsters winnen opnieuw belangrijke wedstrijd

29 november 2021 8:30

Na een spannende fysieke wedstrijd is het Prinses Irene gelukt om de punten in Nistelrode te houden. Toen de dames de rust ingingen met een voorsprong van 12-4, leek de wedstrijd al gewonnen te zijn. Spes kwam echter sterker uit de tweede helft en bracht de stand uiteindelijk op 17-16. Gelukkig ging Prinses Irene weer goede kansen uitspelen en bracht de stand uiteindelijk op 20-16.

Goed begin

Prinses Irene zorgde voor een goede start en Laura van de Ven scoorde de eerste twee doelpunten door een korte kans en strafworp te benutten. Vervolgens zorgde Annelies Thijssen dat de stand naar 3-0 werd gebracht. Hierna bracht Spes de stand terug op 3-2. Door vier goede uitgespeelde aanvallen door Josje Reinders(2), Annelies Thijssen, Maddy van Dijk en werd er een ruime voorsprong genomen van 7-2. Prinses Irene zorgde voor een goede rebound waardoor er veel aanvallen herhaald konden worden. Nogmaals scoorde de Prinses Irene vier maal een afstandsschot waardoor stand 11-3 werd. Maddy van Dijk scoorde er twee,  Gaby van Santvoort en Nora Schouten in de andere aanval beide één. De rust werd ingegaan met 12-4 door een mooi afstandsschot van Annelies Thijssen.

Matige tweede helft

Na de rust bouwde Prinses Irene de stand verder uit naar 14-5 door twee afstandsschoten van Gaby van Santvoort en Maddy van Dijk. Daarna kwam Spes beter in de wedstrijd. Zoals de dames het verdedigend goed hadden staan in de eerste helft, werd dit in de twee helft minder. Spes ging de aanvallen beter uitspelen en zorgde langzaam dat het gat minder groot werd. Het waren Gaby van Santvoort, Laura van de Ven en Maddy van Dijk die iets terug deden. De wedstrijd was onnodig spannend gemaakt en de stand werd 17-16. Gaby van Santvoort scoorde een korte kans en Evy van de Akker maakte twee belangrijke doelpunten waardoor de wedstrijd gewonnen is met 20-16.

Opstelling en scores:

Laura vd Ven(3) Gaby v Santvoort(4), Nora Schouten(1), Josje Reinders(2), Evy vd Akker(2), Maddy v Dijk(5), Annelies Thijssen(3) en Carolien van Santvoort

Wissels:

Anouk van Grunsven, Lisan Mikkers, Esther van Venrooij, Kim van Schijndel, Lizan Kerkhof, Noor Theunisz

20211128_PrinsesIrene-SPESM-15.JPG

20211128_PrinsesIrene-SPESM-817.JPG