Helaas net geen punten mee naar Nistelrode. Zondag de herkansing tegen Be Quick

9 oktober 2021 13:45

Afgelopen donderdag is de inhaalwedstrijd tegen Astrantia/ONA gespeeld onder leiding van J. van Houwelingen. Door weersomstandingheden in combinatie met gras kon de wedstrijd zondag niet doorgaan. Helaas zijn de punten in Middelaar gebleven en eindigde de wedstrijd met een stand van 10-9. Aanstaande zondag staat Be Quick op het programma. Een club die al jaren meedraait in de top van het dameskorfbal. De meiden hebben de punten hard nodig en zullen hier dan ook voor de volle 100 procent voor gaan.

Astrantia/ONA begon de wedstrijd sterker en scoorde veel zuivere afstandschoten. Laura van de Ven zorgde voor de 1-1 met een doorloopbal. Waar astrantia/ONA de kansen afmaakte was dit voor prinses Irene lastig in de eerste helft. Dit resulteerde in een 3-1 achterstand tot Linda van Tilburg iets terug deed en een doorloopbal binnen legde. Vervolgens liep Astrantia/ONA uit tot 5-2. Carolien van Santvoort zorgde met een afstandsschot dat de stand naar 5-3 ging waarna we de rust ingingen met een 7-3 achterstand. In de rust werden de dames op scherp gezet. Dit resulteerde direct na het fluitsignaal voor een goed uitgespeelde aanval.

Prinses Irene kwam terug in de wedstrijd, waar de schoten bij Astrantia/Ona minder scherp werden. Dit door tactische aanpassingen aan in de verdediging. Evy van de Akker scoorde een korte kans waardoor het 7-4 werd. Astrantia/ONA scoorde vervolgens de 8-4. Hierna zorgde Nora Schouten, Linda van Tilburg en Evy van de Akker dat het gat kleiner werd (8-7). Helaas schoot Astrantia/ONA hierop een afstandsschot binnen en het verschil werd 2 punten. Laura van de Ven en Nora Schouten brachten de stand op 9-9. Helaas maakte Astrantia/ONA in de laatste minuut de winnende goal.

Opstelling en scores:

Evy van de Akker (2), Gaby v Santvoort, Anouk van Grunsven, Laura vd Ven (2), Linda v Tilburg (2), Annelies Thijssen, Nora Schouten (2), Carolien van Santvoort (1)

Wissels; Josje Reijnders, Esther v Venrooij, Lisan Mikkers

Aanstaande zondag staat Be Quick op het programma. Een club die al jaren meedraait in de top van het dameskorfbal. Prinses Irene heeft het regelmatig moeilijk tegen de meiden uit Nuland. In de voorbereiding zijn ze elkaar nog tegen gekomen en trok Prinses Irene aan het kortste eind. Echter waren ze nog niet compleet dus wil dit niets zeggen voor aanstaande zondag. De meiden hebben de punten hard nodig en zullen hier dan ook voor de volle 100 procent voor gaan.

Zondag 10 oktober om 15.00 uur zal de dhr. R. de Winter het begin signaal geven voor de wedstrijd. Alle support is welkom.

Programma Topklasse-A

12:40 uur Spes – De Korfrakkers