Korfbalsters pakken een punt

16 februari 2020 18:45

De korfbalsters van Prinses Irene startte de wedstrijd wetende dat zij vandaag veel druk zouden krijgen van De Stormvogels uit Luyksgestel. In de voorbespreking werd dan ook besproken goed om te gaan met de kansen. Verdedigend werden er afgesproken geen doorloopballen tegen te krijgen. Dingen die over de gehele wedstrijd prima werd gedaan. Toch was het Stormvogels wat op voorsprong kwam. Prinses Irene moest direct in de achtervolging. Het bleef gelijk op gaan waardoor de rust werd in gegaan met een 7-7 gelijk spel. De tweede helft begon Prinses Irene met een voorsprong daarna was het Stormvogels wat gas gaf. Prinses Irene bleef veerkracht tonen. En zo werd het weer gelijk. De laatste fase kwam Prinses Irene zelfs op voorsprong. Helaas werd er nog een onterechte strafworp toegekend aan Stormvogels waardoor de wedstrijd afgefloten werd met een 14-14 eindstand.

Het was Stormvogels wat uit de startblokken schoot. Direct uit de eerste aanval wisten zij te scoren. Maar Nora Schouten keek dit kunstje af en maakte meteen daarna de 1-1 via een doorloopbal. Na goed combineren was het Gaby van Santvoort die een schot van ver raak schoot. Later bleek dit de laatste voorsprong in de eerste helft voor Prinses Irene. Stormvogels schoot hierna namelijk van alle hoeken raak en scoorden 5 keer op rij. Hierna was het Laura van de Ven met een afstandsschot die een einde maakte aan deze reeks. Hierna volgende nog twee doelpunten van Prinses Irene door goede acties van Lisan Mikkers en Carolien van Santvoort, die beide vanaf de strafworp stip werden afgerond door Laura van de Ven en Evy van de Akker. Dit zorgde voor een 6-5 tussenstand. Vervolgens deed Stormvogels wat terug. De laatste fase van de eerste helft was voor Prinses Irene. De 7-6 staat op naam van Linda van Tilburg met een fantastisch buzzerschot. De gelijkmaker werd gemaakt door Laura van de Ven door middel van een strafworp, door opnieuw een mooie actie van Lisan Mikkers.

In de rust werd besproken dat er getekend werd voor een gelijk spel. De meiden van Prinses Irene moesten hun koppies er bij houden. Dit leken ze ook te doen. Het was namelijk Gaby van Santvoort met haar tweede afstandsschot van de middag die de 7-8 op het scorebord zette. Hierna was Prinses Irene het helemaal kwijt. Stormvogels kon vier doelpunten op rij maken (11-8). Na deze reeks was het de net in het veld gekomen Esther van Venrooij die wat terug kon doen. Hierna was het nog een keer Stormvogels die de korf vond. Prinses Irene moest op dat moment gas bijgeven om nog enigszins kans te maken, en toonde vanaf deze achterstand opnieuw veerkracht. De eerste die het goede voorbeeld gaf was Nora Schouten. Hierna volgde Gaby van Santvoort en Esther van Venrooij. Tot slot Linda van Tilburg die na een scherpe actie van de invalster Anouk van Grunsven nog voor de voorsprong van 12-13 zorgde. Stormvogels liet na deze sprint van Prinses Irene nog van zich horen. Zij maakten met een afstandsschot de 13-13. Met nog 4 minuten op de klok knokte beide ploegen om alsnog de winst binnen te halen. Prinses Irene leek hier voor even een goede kandidaat voor. Gaby van santvoort maakte van ver de 13-14. Prinses Irene zorgde voor goed balbezit en verdedigend stond het goed. Door een dubieuze beslissing van de scheidsrechter kreeg Stormvogels een strafworp toegewezen. Deze ronde zij keurig af. De 14-14 verscheen op het scorebord. Prinses Irene werd herinnerd aan de afspraak en bleef rustig. Met nog 30 seconde veroverde de verdediging de bal. Zij hielden de bal keurig bij zich waardoor de punten verdeeld konden worden.

Door dit resultaat en overige uitslagen in de topklasse is rechtstreekse degradatie voor Prinses Irene niet meer mogelijk. De laatste twee wedstrijden zullen uitwijzen of er nog promotie/ degradatie wedstrijden gespeeld moeten worden.

Opstelling en scores:
Laura van de Ven (3), Lisan Mikkers, Nora Schouten (2), Linda van Tilburg (2), Evy van de Akker (1), Carolien van Santvoort, Gaby van Santvoort (4), Lina van Dijk
wisselspeelsters: Esther van Venrooij (2), Anouk van Grunsven

korfbal 1 Prinses Irene seizoen 2019-2020