Korfbalsters gaan hard onderuit

20 januari 2020 10:15

Afgelopen zondag hebben de korfbalsters van Prinses Irene gespeeld tegen Rosolo in Reusel. Met het afscheid van Marina van Venrooij vorige week wist Prinses Irene dat ze het zwaar zouden gaan krijgen. Ondanks een vakwissel lukte het vanaf het begin niet om mee te kunnen met Rosolo waardoor er werd gerust met 13-2. De tweede helft begon iets beter, maar Rosolo bleek te sterk en de punten moesten achter blijven met een eindstand van 20-5.

Om 16.25 uur begon de wedstrijd in Reusel waarin de coach Arno Theunisse en de dames van Prinses Irene verplicht hadden moeten kiezen voor een nieuwe samenstelling van de vakken, door personele problemen. Maar dat het een zware wedstrijd zou worden, was vooraf al bekend. Rosolo begon de wedstrijd direct fel waardoor Prinses Irene al snel tegen een 3-0 achterstand aankeek. Nora Schouten kon als eerste iets terug doen en maakte een afstandsschot en bracht de stand op 3-1. Ook Lina van Dijk scoorde via een snelle doorloopbal de 4-2. Het lukte Prinses Irene niet om terug in de wedstrijd te komen en de dames uit Reusel lieten zich niet van hun stuk brengen en bleef de kansen goed benutten. Dit zorgde ervoor dat er gerust werd met 13-2 op het scorebord.

In de rust werd er besproken dat we feller moesten gaan spelen, meer moesten kijken naar de bal en de aanvallen beter moesten gaan opzetten. Met vertrouwen stapten de dames van Prinses Irene het veld weer in en liet zien te hebben geluisterd naar de coach. Direct in de eerste aanval zorgde Gaby van Santvoort via een doorloopbal ervoor dat de stand 13-3 werd. Ook de verdediging stond in de beginfase van de tweede helft veel beter en zorgde ervoor dat Rosolo maar weinig doelpunten kon scoren. Toch liet Rosolo weer zien de betere ploeg te zijn en liepen uit naar een 19-3 door maar liefst 6 afstandsschoten te maken. Richting het einde van de wedstrijd zorgden Gaby van Santvoort en Evy vd Akker voor de laatste doelpunten aan de zijde van Prinses Irene.
Deze wedstrijd was Rosolo te sterk en Prinses Irene te zwak waardoor de punten achterbleven in Reusel met een eindstand van 20-5.

Volgende week is er weer een nieuwe kans en zal Prinses Irene het opnemen tegen Be Quick om 11.30 uur in ’t Vijfeiken in Heesch.

Prinses Irene 2 speelde deze zondag tegen Altior in Heeswijk Dinther. Na een spannende wedstrijd was het helaas Altior die de punten thuis hielden. Lees het wedstrijd verslag hier.

Opstelling en scores:
Lina van Dijk (1), Annelies Thijssen, Laura vd Ven, Linda van Tilburg, Nora Schouten (1), Gaby van Santvoort (2), Evy vd Akker (1), Carolien van Santvoort

Wissels: Esther van Venrooij

Uitslagen Topklasse:                                                           Stand Topklasse:
Stormvogels – Swift              19-15                                    1. DDW/SDO’99             16 pt
Be Quick – De Korfrakkers    19-10                                    2. Rosolo                        14 pt
Spes – DDW/SDO’99             16-24                                    3. Stormvogels               9 pt
Rosolo – Prinses Irene           20-5                                     4. Be Quick                     8 pt
                                                                                            5. De Korfrakkers            7 pt
                                                                                            6. Prinses Irene               6 pt