Korfbalsters met bloed, zweet en tranen naar een gelijkspel

8 december 2019 18:00

Dat het vandaag een spannende wedstrijd zou kunnen worden, was vooraf duidelijk. Dat de dames van Prinses Irene het weer zó spannend gingen maken, had het publiek en de bank van Prinses Irene liever niet gehad. In het begin ging het gelijk op aan beide kanten, waardoor er werd gerust met een 6-7 stand op het scorebord. Stormvogels kwam na de rust beter uit de startblokken en liep uit naar 5 doelpunten voor. Prinses Irene kon vanaf dat moment pas weer iets terug doen. Met nog 2 minuten op de klok stond Stormvogels nog 2 punten los. Kijkend naar afgelopen week wisten zowel de oranjehemden als Stormvogels dat nog alles mogelijk is. Door 2x te scoren in de laatste minuut sleept Prinses Irene gelukkig weer een punt uit de wedstrijd die eindigde met 15-15.

Onbenutte kansen

Stormvogels opende deze middag de score. Dit gebeurde wel pas na 6 minuten. Prinses Irene kon goed mee, maar waren niet op hun best in sommige aanvallen. Te veel fouten, kansen niet benutten en niet fel genoeg zorgden ervoor dat de dames van Prinses Irene niet voldoende grip kregen op de wedstrijd. Gelukkig stond het verdedigend redelijk goed aan Nisseroise kant, maar Stormvogels was doeltreffender van afstand. Carolien van Santvoort liet zien dit ook te kunnen en vond het gele mandje. Door een strafworp van Laura vd Ven kwam Prinses Irene voor het eerst deze wedstrijd op een 5-4 voorsprong. Vrij kort daarna kon Stormvogels weer de gelijkmaker maken. 5 minuten later legde Marina van Venrooij de vrije worp binnen, waardoor Prinses Irene voor het laatst in deze wedstrijd op een voorsprong kwam. De dames konden het helaas niet doortrekken om de voorsprong te vergroten. De laatste paar minuten waren niet slecht, maar de kansen werden niet benut, daar waar Stormvogels dat wel deed. Er werd gerust met een 6-7 stand.

Slechte start

De tweede helft startte niet denderend. Stormvogels kon 4x achter elkaar het gele mandje vinden waardoor de stand uitliep naar 6-11. Vanaf dat moment was het kookpunt bereikt. Coach Arno Theunisse riep de ploeg bij elkaar en sprak, correctie, schreeuwde de dames flink toe. Dit was hard nodig en dat wisten de speelsters zelf ook. Met dat in het achterhoofd werd de eerstvolgende aanval goed uitgespeeld waardoor Annelies Thijssen een strafworp mee kreeg. Laura vd Ven legde deze keurig binnen en zo begon de opmars om terug in de wedstrijd te komen. De aanvallen werden weer goed opgezet zoals het hoort en de kansen werden weer benut. Hierdoor stond het binnen 10 minuten weer gelijk, 11-11. Nu was het een kwestie van doorpakken, maar Stormvogels doorbrak deze reeks en kon steeds voor blijven. Door een schot van ver en een korte kans van Gaby van Santvoort kon Prinses Irene de aansluiting blijven vinden. Stormvogels kreeg in de laatste 2 minuten nog een strafworp mee waardoor het gat van 2 weer geslagen was. Dit was het teken voor de dames van Prinses Irene om het slotoffensief te starten. Annelies Thijssen scoorde een korte kans toen de laatste minuut al aan het lopen was. Stormvogels probeerde hun aanval goed uit te spelen, maar door een schotdreiging floot de scheids waardoor er nog een kans op de gelijkmaker kwam. Deze aanval resulteerde echter in balverlies toen de laatste 10 seconden aanbrak. Door het tussenspringen in de verdediging van Gaby van Santvoort kon er dan toch nog één aanval komen. Linda van Tilburg hield haar hoofd koel en schoot de gelijkmaker binnen. Kort daarna floot de scheidsrechter de wedstrijd af en eindigde deze in een 15-15 gelijkspel.

Opstelling en scores:
Laura vd Ven (4x), Linda van Tilburg (1x), Annelies Thijssen (1x), Nora Schouten (1x), Gaby van Santvoort (4x), Evy vd Akker, Marina van Venrooij (3x), Carolien van Santvoort (1x).
Wissels: Esther van Venrooij

Uitslagen Topklasse:
Prinses Irene – Stormvogels            15-15
De Korfrakkers – SDO/DDW’99        12-25
Be Quick – Spes                                20-12
Rosolo – Swift                                   22-8

Het tweede van Prinses Irene speelden vandaag tegen Stormvogels 2. Ook zij speelden gelijk, 12-12. Lees hun verslag hier.

korfbal 1 seizoen 2019-2020