Korfbalsters Winnen en verliezen binnen 3 dagen

15 oktober 2017 20:45

Linda van Tilburg

Donderdagavond 12 oktober speelden de korfbalsters van Prinses Irene een bekerwedstrijd tegen Klimop uit Kekerdom. Na een ruststand van 8-2, kreeg Klimop vleugels en wisten ze binnen een korte tijd de achterstand te verkleinen tot 8-6. Prinses Irene kwam echter niet in gevaar en er werd gewonnen met 14-9. Zaterdag was het echter andere koek. In een uitwedstrijd bij Korfrakkers liet Erp zien dat ze de betere waren: met een einduitslag van 27-9 had Prinses Irene weinig in te brengen. Laura van de Ven was met 4 strafworpen en 3 velddoelpunten verantwoordelijk voor 7 van de 9 doelpunten aan Prinses Irene kant.

Bekerwedstrijd  gewonnen

Gezien de loting zou de Prinses Irene formatie officieel hebben moeten afreizen naar Kekerdom. Wegens slecht veld en verlichting bij Klimop, werd de wedstrijd echter gespeeld op Nisseroise grond. Meteen in de eerste aanval van Prinses Irene opende Nora Schouten de score met een afstandsschot. Linda van Tilburg deed dit kunstje na en scoorde ook van ver. Evy van de Akker scoorde het derde doelpunt van onder de korf. Daarna werd het een om-en-om scoren voor Laura van de Ven en Linda van Tilburg: zij scoorden respectievelijk drie en twee keer tot een ruststand van 8-2.

Klimop had in de rust duidelijk het een en ander doorgesproken, waardoor zij vier keer achter elkaar wisten te scoren na rust. Het leek daardoor nog spannend te worden, maar Annelies Thijssen, die net in het veld gekomen was, liet zien dat Prinses Irene nog wakker was. Door Gaby van Santvoort, Linda van Tilburg en Evy van den Akker werd de overwinning veiliggesteld, door de marge weer uit te breiden tot 5. Daarna wisten Klimop en Prinses Irene nog om en om te scoren: Linda van Tilburg en Maddy van Dijk deden dit voor Prinses Irene.

Opstelling en scores: Linda van Tilburg (5), Gaby van Santvoort (1), Esther van Venrooij, Evy van den Akker (2), Laura van de Ven (3), Maddy van Dijk (1), Hilde Pittens, Nora Schouten (1)

Wisselspeelster: Annelies Thijssen (1)

Korfrakkers maatje te groot

De competitiewedstrijd tegen Korfrakkers werd op zaterdag gespeeld. Korfrakkers speelt sinds vorig jaar al haar thuiswedstrijden op zaterdag. Meteen in de eerste minuten liet Korfrakkers zien dat ze er geen gras over lieten groeien en kwamen op 3-0 voorsprong. Laura van de Ven legde een welverdiende strafworp binnen en haakte daarmee aan op de score. Ook Maddy van Dijk wist te scoren van dichtbij  en Laura van de Ven scoorde juist van afstand. Daarna was het aanhaken afgelopen en wist Korfrakkers telkens weer te scoren zonder dat Prinses Irene er tussen kwam. Laura van de Ven maakte nog de 8-4 en de 11-5, maar de afstand tussen Korfrakkers en Prinses Irene werd steeds groter. Waar Korfrakkers juist heel zuiver was van afstand, was het geluk niet aan Prinses Irene zijde. Met een 12-5 tussenstand werd er gerust.

Meteen na rust bracht coach Arno Theunisse een tactische wissel. Esther van Venrooij liet zien dat zij aanvallend gezien precies weet wat ze doen moet. Door haar sterke positie legde zij meteen een korte kans binnen en kreeg ze een strafworp mee. Laura van de Ven gooide deze laatste door het gele mandje. Daarna had Korfrakkers een fase waarin alles gunstig leek uit te vallen. Ondanks de vechtlust van Prinses Irene, wist Korfrakkers de voorsprong erg ver uit te bouwen. Laura van de Ven scoorde nog twee keer aan Prinses Irene zijde, maar dit mocht niet meer baten. Met een 27-9 verlies mocht Prinses Irene weer naar huis.

Opstelling en scores: Laura van de Ven (7), Evy van den Akker, Maddy van Dijk (1), Nora Schouten, Hilde Pittens, Linda van Tilburg, Annelies Thijssen, Gaby van Santvoort

Wisselspeelster: Esther van Venrooij (1)

korfbal 1 seizoen 2017-2018