Korfbalsters laten punten achter bij DDW.

24 november 2019 19:00

Zondagmiddag stonden twee gemotiveerde ploegen aan de start, vastberaden om de punten binnen te halen. Het grootste deel van de wedstrijd stond DDW 1 aan de goede kant van de score. Prinses Irene kwam via een 11-6 achterstand goed terug en ging de rust in met 12-10. In de tweede helft nam DDW opnieuw het initatief, maar de oranjehemden toonde veerkracht en kwamen 2 minuten voor tijd op een voorsprong. Met 22-20 ging DDW weer in de aanval en kon Prinses Irene het hoofd niet koel houden. Er werd na een zinderende slotfase bij een stand van 24-23 afgefloten. Laura van de Ven was met 9 doelpunten topscoorster aan de kant van Prinses Irene.

Vooraf was bekend dat DDW een fysiek sterke ploeg is en dat zij ons aanvalspel willen ontregelen door voor te verdedigen. Dit was de reden waardoor het openingsdoelpunt een paar minuten op zich liet wachten. Na deze goal in het voordeel van Prinses Irene, volgde ook snel de 2-0. Annelies Thijssen maakte haar tweede actie mooi af. DDW had later ook de korf gevonden en gingen via 3-3 gelijk naar een voorsprong. Zij liepen via 6-3 uit naar een 11-6 voorsprong. Na een time-out en tactische wissel van coach Arno Theunisse was de afspraak om aanvallend dingen beter te doen. Dit werd uitgevoerd en via goede doelpunten en mooie aanvallen werd de kleedkamer opgezocht met een 12-10 tussenstand.

In de rust werd besproken op welke punten onze kansen liggen en hoe we daar beter van gebruik kunnen maken. Desalniettemin is het DDW dat de eerste goal na rust maakt en verder uitloopt. Zij schieten de kansen beter binnen. Via 14-11 lopen ze uit naar 17-11. Vanaf dat moment verdedigd Prinses Irene net een beetje korter en worden er meer duels gewonnen in de rebound. Daardoor krijgt de aanval mogelijkheden om te herhalen en ook de aanvallen scherper af te ronden. Dit gebeurd. Prinses Irene knokt voor elk doelpunt en komt terug in de wedstrijd.  Via 17-14 komt Prinses Irene terug tot 19-19. Vanaf dat moment ligt alles weer open en zit Prinses Irene het beste in de wedstrijd. Via 2 fantastische afstandschoten van Laura van de Ven komt Prinses Irene op 20-22 voorsprong.

In de eindfase werd het billen knijpen voor het publiek,  Prinses Irene plotseling op voorsprong. Een hardwerkend DDW om terug te knokken en dat zeer verdienstelijk deed. In de beslissende twee minuten liet de ploeg zien loepzuiver te zijn.  Via afstandschoten werd de overwinning binnengesleept en blijft Prinses Irene achter met lege handen.  Einduitslag is 24-23. Volgende week komt de totaal vernieuwde en verjongde ploeg van De Korfrakkers 1 op bezoek voor de eerste thuiswedstrijd.

Opstelling & scores:
Laura vd Ven (9x), Linda van Tilburg(2x), Annelies Thijssen(2x), Lotte Wilbers(3x), Marina van Venrooij, Evy vd Akker(4x), Gaby van Santvoort(2x), Carolien van Santvoort (1x)
Wisselspeelsters: Lizan Kerkhof, Esther van Venrooij.