Korfbalsters onderuit tegen koploper

9 oktober 2017 7:15

Linda van Tilburg- Foto's A. v. Lokven

Prinses Irene liet in eigen huis Be Quick over zich heen lopen. In alweer de laatste thuiswedstrijd voordat de zaalcompetitie begint, gaven de korfbalsters al vroeg in de wedstrijd de winst uit handen. Waar Be Quick in de rust al met 4-8 voorstond, wisten ze dit in de tweede helft rustig verder uit te bouwen tot een 9-16 eindstand.

Be Quick slaat gat
Be Quick opende de score, maar Prinses Irene kwam via Laura van de Ven nog op gelijke hoogte. Dit was ook meteen de laatste keer dat dit lukte in de wedstrijd. Be Quick scoorde drie keer achter elkaar, waarna Esther van Venrooij vanuit een slimme kans onder de korf haar doelpuntje meepikte. Ook Linda van Tilburg gooide de bal binnen, na goed voorwerk van Hilde Pittens. Hoewel Prinses Irene bleef werken, kwamen ze nog wat tekort op het spel van Be Quick waardoor die opnieuw drie keer achter elkaar konden scoren. Linda van Tilburg scoorde net voor rust nog van afstand, waardoor de rust in gegaan werd met een 4-8 stand.

10 minuten geen scores
Meteen na rust scoorde Be Quick weer twee keer, wat het verschil op zes doelpunten bracht. Linda van Tilburg schoot opnieuw van afstand raak, en ook Hilde Pittens schoot een mooi uitgespeelde kans binnen. Daarna wist Prinses Irene tien minuten de korf niet te vinden, waardoor Be Quick het geslagen gat nog verder kon uitbreiden door ontspannen de beste kansen te zoeken. Laura van de Ven nam vanuit Prinses Irene weer het initiatief en schoot van afstand raak. Daarna scoorden Be Quick en Prinses Irene nog twee keer om en om: Linda van Tilburg en Laura van de Ven deden dit voor Prinses Irene. Be Quick nam deze middag terecht de overwinning mee naar huis.

Opstelling en scores: Hilde Pittens (1), Maddy van Dijk, Linda van Tilburg (4), Nora Schouten, Evy van den Akker, Laura van de Ven (3), Esther van Venrooij (1), Gaby van Santvoort
Wisselspeelster: Anne Schouten

Maddy v.d Dijk zoekt een medespeelster

Na 11 minuten wordt het met dit schot 1-2