Korfbalsters pakken ZILVER

24 juni 2019 7:45

Op deze spannende en tropische dag mochten de korfbalsters van Prinses Irene de finale om het Nederlands kampioenschap spelen tegen De Korfrakkers. Een zenuwwachtige, slechte eerste helft zette de ploeg uit Nistelrode op achterstand. In de rust stond zelfs een 9-3 op het scorenbord. In de tweede helft werd er meer gescoord en probeerde Prinses Irene dichterbij te komen. Met een 17-13 eindstand kan Prinses Irene toch trots zijn op een fantastische 2e plaats. Na wat teleurstelling, werd later op het podium de zilvere medaille trots in ontvangst genomen.

De score werd pas in de 11e minuut geopend door de Korfrakkers. Zij maakte 3 goals op een rij voordat de ploeg uit Nistelrode wat terug kon doen via een strafworp gemaakt door Laura vd Ven. Het spel van Prinses Irene was niet goed, het ontbrak aan zelfvertrouwen en energie. Hierdoor waren doelpunten schaars, slechts drie goals werden gemaakt in de eerste helft. Korfrakkers kon daar 9 doelpunten tegenover zetten. Voor Prinses Irene scoorden Annelies Thijssen en Laura vd Ven.

Na de rust werd Prinses Irene gretiger en ging het op zoek naar aansluitingstreffers. Deze kwamen er meteen. Evy vd Akker rondde een strafworp keurig af en Gaby van Santvoort scoorde van afstand. Met een goal voor de korfrakkers werd de stand 10-5. Door Lindy Exters en Evy vd Akker kon Prinses Irene nog dichter bij komen. Het verschil was 3. Het masaal meegereisde publiek hoopte op een keerpunt in de wedstrijd. Helaas was De Korfrakkers vandaag de betere ploeg. Zij wisten in de slotfase de wedstrijd definitief naar zich toe te trekken. Laura vd Ven 2x, Annelies Thijssen en Marina van Venrooij scoorde nog voor Prinses Irene. Hiermee werd de eindstand 17-13 en dus kregen de dames de zilvere medaille uitgereikt.

korfbal 1 seizoen 2018-2019 veldfinale