Korfbalsters schrijven historie

3 juni 2019 12:00

Onder tropische omstandigheden werd er door Prinses Irene en De Korfrakkers gestreden om een plek in de kruisfinale en het kampioenschap. Hoewel de wedstrijd door Prinses Irene werd verloren met 7-11 (4-3), hebben zij zich wel weten te plaatsen. De concurrent Spes verloor namelijk, waardoor Prinses Irene op een mooie 2e plek is geƫindigd in Topklasse A. Nog nooit eerder hebben de korfbalsters van Prinses Irene de kruisfinale bereikt.

Goede start
De vele supporters zagen een sterk Prinses Irene starten aan de wedstrijd. Uit de eerste aanval wist Laura van de Ven al te scoren met een “one-hander”. Kort daarna scoorde De Korfrakkers de 1-1 vanuit een afstandsschot. Vervolgens was het Marina van Venrooij die liet zien wat haar specialiteiten zijn en bracht Prinses Irene op een voorsprong door haar vrijeworp af te ronden. Er werden goede en lange aanvallen opgezet, maar Prinses Irene wist hun kansen niet af te ronden. Ook De Korfrakkers konden niet tot scoren komen. Het was uiteindelijk Evy van den Akker die via een doorloopbal de voorsprong kon vergroten naar 3-1. Laura van de Ven maakte vervolgens vanaf grote afstand de 4-1. De Korfrakkers deden wat terug vanaf een korte afstand, maar hier moest dan wel een wissel aan vooraf gaan. Nog net voor de rust scoorde de korfrakkers weer, waardoor er werd gerust met een stand van 4-3.

Matige tweede helft
Ook in de tweede helft wist Prinses Irene meteen te scoren. Marina van Venrooij bracht de stand op 5-3. Het tempo bij Prinses Irene zakte wat in en De Korfrakkers vochten zich terug in de wedstrijd. De Erpse formatie was vanaf dat moment dan ook de betere partij. Ze wisten dit ook uit te drukken in doelpunten en scoorden vier keer op rij. Prinses Irene kwam voor de eerste keer in deze wedstrijd op achterstand (5-7). Annelies Thijssen scoorde namens Prinses Irene de 6-7, maar De Korfrakkers zetten hier weer een doelpunt tegenover. Vanuit een vrijeworp bracht Marina van Venrooij de stand op 7-8. Met nog 10 minuten te gaan deed Prinses Irene er alles aan om de achterstand in te halen, maar dit lukte helaas niet. De Korfrakkers vonden nog wel drie keer de korf waardoor de wedstrijd eindigde in 7-11. Door dit verlies moesten de dames in spanning afwachten wat de concurrent Spes had gedaan tegen ODC. Al snel kwam het verlossende woord dat Spes had verloren en daarmee hebben de korfbalsters uit Nistelrode zich geplaatst voor de KRUISFINALE. De vreugde was erg groot en dit werd dan ook geheel terecht gevierd.

Op 16 juni speelt Prinses Irene tegen Be Quick in Nuland de kruisfinale. De winnaar van dit duel zal uiteindelijk op 23 juni in Roermond strijden voor het landskampioenschap.

Opstelling:
Marina van Venrooij (3x), Evy van den Akker (1x), Gaby van Santvoort, Carolien van Santvoort, Laura van de Ven (2x), Annelies Thijssen (1x), Nora Schouten, Linda van Tilburg

2018-2019 korfbal 1 korfbal 1 Prinses Irene seizoen 2018-2019