Prinses Irene laat HVCH kansloos

HVCH 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

7 april 2019 14:30

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene won in Heesch met 0-3 de Bernhezer derby van HVCH. Op die uitslag viel niets af te dingen. Koen Bollen scoorde in de 1e helft, in het 2e bedrijf bezegelden Wibe van Rooij en rookie Rody van Schijndel het lot van de Heeschenaren. Het was druk en bijzonder sfeervol op sportpark De Braaken, met onder andere vuurwerk en een hoempapa band. Het voetbal  dat de ploegen op de mat legden was bepaald niet om over naar huis te schrijven.  Prinses Irene was steeds de bovenliggende partij en streed met een aandoenlijke inzet.

Vorige week stonden de Bernhezer teams ook al tegenover elkaar. Coach Ronny Everaerts bracht slechts een wijziging aan. Youngster Rody van Schijndel stond wissel en Koen Bollen kwam, na zijn schorsing van vorige week, weer in het team. Wel had de coach een tactisch vondst uitgehaald die bijzonder goed uitpakte. Hij posteerde zowel aanvoerder Gijs van Erp als Koen Bollen in het middenrif. Jerin v.d. Rakt nam de honneurs in het centrum voortreffelijk waar.

Beide ploegen strooiden veelvuldig met foute passes, mede door het ongelijke speelveld. HVCH werd na 10 minuten gevaarlijk, maar Van de Rakt voorkwam met een ultieme sliding dat Hekerman op doel kon schieten. Er werden weinig kansen gecreëerd, een voorzet van de opgerukte Robbert Rovers werd niet op waarde geschat door de Prinses Irene spitsen en ging voorlangs. Martijn van Vught werd rond de 35e minuut op de rand van het vijfmetergebied aangespeeld met twee mensen in zijn rug. Hij wist de goed aangesloten Koen Bollen te vinden, die doelman Van Nuland kansloos liet (foto voorpagina). Dat waren de weinge echte wapenfeiten in de 1e helft, waarbij opnieuw Tim van der Heijden, na een matig begin, zich positief onderscheidde. Dat gold bij HVCH voor Nulander Marco van Lokven, die uitgroeide tot de beste speler bij de blauw-witten.

De eerste kans van de 2e helft was voor HVCH, maar doelman Stef van Venrooij redde op de inzet van Hekerman. In de 65e minuut bracht coach Everaerts Van Schijndel, die de aangeslagen Jerin van de Rakt verving. Bollen nam weer plaats in het centrum van de verdediging. Doelman Van Nuland had in de 70e minuut een prachtige redding in huis op een vrije trap van Tim van den Brand. Een kopbal van Van Rooij, die op de rand van de zestien de doelman te snel af was ging tergend langzaam langs. Een paar minuten later was het wel raak. Van Rooij  kreeg in het centrum de bal te pakken en begon aan een lange rush met twee verdedigers achter zich aan. Hij bleef de controle houden en schoof de bal langs de HVCH doelman;0-2. Het mooiste moment werd voor het laatst bewaard. De ingevallen Jeroen Bekkers werd in de diepte aangespeeld en vond rond de elfmeterstip Rody van Schijndel. Deze kapte een drietal verdedigers uit een schoof de 0-3 binnen.

Een terechte overwinning, waar tot nu toe dit soort wedstrijden verloren gingen, omdat er niet gescoord werd, vielen er nu maar liefst drie doelpunten. De strijdlust van de Nistelrodenaren was geweldig. Jammer dat de directe concurrenten ook wonnen, maar er zijn nog zes finales te gaan. Er is dus nog veel mogelijk!

Koen Pittens is Hekerman de baas

Tim van der Heijden met de boomlange Van de Lee in zijn rug

Stef van Venrooij heeft de bal klemvast

Van de Rakt in een fel duel