Prinses Irene krijgt te weinig

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Woezik 1 (zon)

Patrick Heesakkers (schot)
Jesse Vreman (kopbal)

1e klasse C

4 november 2018 14:30

K. Mandemakers

Opstelling

Tegen titelkandidaat Woezik verloor een fel strijdend  Prinses Irene, na een 0-0 ruststand,  met 0-2. Daarmee deden de mannen van, de na dit seizoen afscheid nemende coach William van der Steen,  zich tekort. In de eerste helft ging het lang gelijk op al waren de beste kansen voor de Gelderlanders. In de 2e helft was Prinses Irene een aantal keren dicht bij de 1-0, die wilde echter maar niet vallen. In de 75e minuut kwam Woezik op gelukkige wijze aan de 0-1. Na een mooie aanval maaide een van de spitsen over de bal en toucheerde deze iets. Daardoor kreeg de boomlange spits Patrick Heesakkers een schietkans, die hij knap benutte. Prinses Irene drong daarna furieus aan en kreeg nog verschillende kansen, maar de defensie van Woezik wist met kunst en vliegwerk de gelijkmaker te voorkomen. In blessuretijd werd het zelfs nog 0-2 via een kopbal van invaller Jesse Vreman.

Ingestudeerde corner

Bij Prinses Irene ontbraken door blessures Robin Walk en Rolf v.d. Bogaart, spits Martijn van Vught heeft afgelopen week de training weer hervat. Prinses Irene begon matig aan de wedstrijd. In de allereerste minuut was er slordig balverlies en linkerspits Stijn Rambach kon, door ingrijpen van de ziekelijke Koen Bollen, met een knappe ingreep van scoren worden afgehouden. Na zo’n kwartier ontworstelde Prinses Irene zich aan de druk en werd verschillende keren gevaarlijk. Daarbij waren steeds de weer sterk spelende Tim van den Brand en Wibe van Rooij betrokken. Prinses Irene ontsnapte in de 27e minuut aan een achterstand. Uit een ingestudeerde corner werd goed ingeschoten, maar doelman Van Venrooij kon er nog net zijn hand tegen krijgen.  De mannen van Van Tilburg Mode & sport waren vaak niet nauwkeurig genoeg in de eindpass, waardoor een paar mooie mogelijkheden op een doelkans verloren gingen. Nadat eerder in de wedstrijd Heesakkers onterecht door mocht gaan in buitenspelpositie, van de goed leidende Mandemakers en langs schoot, was het vlak voor het rustsignaal dezelfde speler die Stef van Venrooij prima zag redden op zijn schot. Tim van den Brand leek in de slotseconden van het eerste part de bal binnen te kunnen koppen, maar had te veel oog voor zijn tegenstander.

Bollen ziek

Prinses Irene kwam scherp de kleedkamer uit en streed met  volle overgave voor een goed resultaat. Tim van den Brand zag een gevaarlijke actie slechts een corner opleveren, waaruit Jerin v.d Rakt (foto voorpagina) goed inkopte, maar de bal werd van de lijn getrapt.  In de 57e minuut had Douwe Herckenrath Prinses Irene op een verdiende voorsprong  kunnen zetten. Tim van den Brand was de aangever, maar de bal werd op slechts enkele meters van de doellijn over geschoten. De verdediging van Prinses Irene had de aanvallers van Woezik goed onder controle. De vedette van het elftal Stijn Rambach kreeg bijvoorbeeld geen voet aan de grond tegen jongeling Jesse van Gerwen en werd zelfs gewisseld. Dat werd ook Koen Bollen. Hij was ziek aan de wedstrijd begonnen en moest in de 66e minuut het veld verlaten. Eerstejaars senior Thijs van Doorn maakte zijn debuut in competitieverband en kweet zich voortreffelijk van zijn taak. Enkele minuten later stond het ineens 0-1. Na een mistrap van een aanvaller van Woezik was iedereen verrast en kon Heesakkers binnen schieten. Tegen de veldverhoudingen in stond het 0-1. Prinses Irene drong daarna geweldig aan en het was vaak vrouwen en kinderen eerst bij de ploeg uit Wijchen.  Er deden zich verschillende hachelijke situaties voor maar steeds bleef de verdediging van Woezik overeind en of wilde de bal maar niet goed vallen. Extra zuur was dat in de allerlaatste minuut het ook nog 0-2 werd.

Prinses Irene heeft nu de bovenste ploegen in deze competitie gehad. Speelt de ploeg met dezelfde passie als deze zondag dan zullen er zeker nog de nodige winstpartijen komen.

Wibe van Rooij

Gijs van Erp