RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Woezik 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Woezik 1 (zon)

Voordat volgende week zondag er geen competitievoetbal is, moet zondag eerst nog gespeeld worden tegen een van de favorieten voor de titel, Woezik. Het team uit de gemeente Wijchen staat dit jaar, nadat Ton Kosterman er  6 seizoenen hoofdtrainer was, onder leiding van Stefan Muller. De Gelders formatie degradeerde vorig seizoen uit de Hoofdklasse, terwijl men het seizoen daarvoor nog als tweede eindigde na een kampioenschap in de 1e klasse. Dit seizoen draait het team weer mee in de top en was tot vorige week medekoploper en nog ongeslagen. Er werd echter verloren, met 2-0, van de andere koploper Juliana ’31.

De ploeg uit het voormalige dorp Woezik, is een grote vereniging. De club is zo groot geworden omdat er,  sinds de oprichting in 1961, met Wijchen-Noord, Veenhof en Saltshof, die grote wijken werden gebouwd. Tot 10 jaar geleden kon je de club vergelijken met Prinses Irene en speelde ze hoofdzakelijk in de 4e klasse. Daarna begon een opmars, mede omdat er spelers van buiten werden aangetrokken. Na promotie in 2007/2008 naar de 3e klasse, ging het een stapje hoger in 2011/2012 via een kampioenschap. In datzelfde seizoen promoveerden onze mannen overigens ook naar de 2e klasse. In 2014/2015 was het weer raak met een kampioenschap en werd men 1e klasser, om meteen het seizoen daaropvolgend dat te herhalen en dus promotie naar de Hoofdklasse. Woezik staat bekend als een goed voetballende ploeg, met enkel uitblinkers waarvan de bekendste waarschijnlijk linkerspits  Stijn Rambach (foto) is. Ondanks zijn 23 jaar  is hij met SV Top, FC Oss, OJC en nu Woezik al aan zijn vierde verenging toe. Naast deze aanwinst kwam van De Treffers spits Patrick Heesakkers, die ook speelde bij 2e divisionist GVVV. Zij vervangen aanvoerder Janssen en spits Jos Pelzer die naar Oss’20 vertrok. De overige spelers waren vorig seizoen ook al actief bij Woezik.

Het zal zondag zeker een pittige wedstrijd worden voor onze mannen. Deze moeten zich vooral vasthouden aan het spel in de 2e helft vorige week tegen SV Top. Woezik is vergelijkbaar met de Ossenaren menen we te weten. Vanaf het startsignaal er dus vol voor gaan moet het motto zijn, daarbij incalculerend dat voetbaltechnisch Woezik de bovenliggende partij zal zijn. Lukt dat, dan is alles mogelijk.

Wedstrijdsponsor: Waardse Vastgoed, Nistelrode

Foto: Peter van Huijkelom. (Stijn Rambach nog als speler van SV TOP)

Kleedkamer

1.