Doek definitief gevallen voor Prinses Irene

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Brabantia 1 (zon)

ferry Aerst (schot)

1e klasse C

12 mei 2019 14:30

T. Dragstra

Opstelling

Prinses Irene is volgend seizoen weer 2e klasser. Na één seizoen in de 1e klasse, het hoogste niveau waarop de club ooit speelde, staat degradatie, na een 1-1- gelijkspel tegen het Eindhovense Brabantia vast. De mannen van interim coach Ronny Everaerts deden er alles aan om de winst te pakken. Dat leek ook te lukken toen Tim van der Heijden in de 76e minuut raak schoot. Vijf minuten later kwamen de Eindhovenaren echter al weer langszij door een bekeken schot van Ferry Aerts.

Prinses Irene miste door schorsingen aanvoerder Gijs van Erp en Robbert Rovers. In de opstelling van Brabantia stond Ryley de Jong die echter geschorst was!  De Prinses Irene begeleiding maakte de Eindhovenaren daarop attent en voorkwam zo dat de wedstrijd achteraf  verloren zou worden verklaard door de KNVB!! Thijs van Doorn, eerste jaars senior,  maakt als rechtsback zijn debuut in de basis elf en deed dat zeker niet slecht.

Prinses Irene was in de eerste helft de bovenliggende partij. In de 7e minuut gaf Robin Walk, wat jammer dat hij volgend seizoen weer terug gaat naar zijn oude liefde Udi ’19, een prachtig pass op Van Rooij, die een dito voorzet afleverde, Van Vught kopte voorlangs. Prinses bleef het meest dreigend en Brabantia mocht niet klagen toen Van Vught met een gelukje een vrij schootsveld kreeg, maar recht in de handen van doelman Renders schoot. De beste kans was er in de 32e minuut opnieuw was het Van vught, die na een mooie voorzet van Tim van den Brand, rakelings langs kopte. In de 35e minuut werd Brabantia voor het eerst gevaarlijk, maar Van Venrooij redde bekwaam. Wibe van Rooij en Rody van Schijndel kregen ook nog kansen, maar de rust ging in met een 0-0 stand.

In de 2e helft was Brabantia veel dwingender en kreeg nu ook kansen. In de 54e minuut werd een schot goed geblokt door de sterke Pittens. In de 62e minuut moest zelfs een bal van de lijn worden gehaald, mede omdat de scheidsrechter een buitenspelsignaal negeerde . Prinses Irene kon hier alleen een schot van Van Vught tegenover stellen dat over ging via een verdediger. De beste kans was voor Koenders, maar Stef van Venrooij redde opnieuw. In de 76e minuut was het ineens raak. Tim van der Heijden schoot een teruggelegde bal van Van Vught fraai in de uiterste hoek. In dezelfde minuut had het al gelijk kunnen staan. Alef Joao dook vrij voor Van Venrooij op, maar schoor recht in diens handen. Een paar minuten later was het wel raak. Een afgeslagen bal werd door Aerts,  schuin voor het doel staand, knap binnen geschoten. Coach Everaerts ging vervolgens vol voor de winst spelen en bracht met Julian van Roosmalen ook nog wat extra lengte.  Dat hield in dat er achterin de nodige risico’s werden genomen. Er kwamen wat kansjes, maar ook Brabantia kreeg die. Het had de Eindhovenaren ook zo nog maar de zege kunnen opleveren. Een mislukte voorzet viel namelijk nog op de paal. Het bleef uiteindelijk 1-1, gezien het spelbeeld van de wedstrijd, eerste helft een beter Prinses Irene met de nodige kansen in de 2e helft juist andersom, een uitslag waarmee te leven valt.

Wibe van Rooij

Rody van Schijndel