Verlies Prinses Irene vrouwen tegen de kampioen

5 mei 2019 12:00

N. Slavenburg

Opstelling

Vandaag speelde de Strijbosch vrouwen een kansloze wedstrijd tegen Eldenia. Het werdt uiteindelijk 0-4 tegen de kampioen van de hoofdklasse waar de uitslag ook nog hoger had kunnen uitvallen.

De felicitaties gaan in ieder geval naar Eldenia die zich tot een waardig kampioen kroonde in Nistelrode.

In de warming-up toonde Eldenia al aan dat er aan onderschatting niet gedaan werd, het was duidelijk dat de heenwedstrijd (4-3 voor Eldenia) waar Prinses Irene goed speelde nog niet vergeten was. Dit bleek ook uit het begin van de eerste helft.

Na 4 minuten werd een voorzet van links al gemaakt bij de tweede paal, 0-1. In de 6de minuut werd het nog erger via een intikker werd het 0-2. Nu was Eldenia op stoom want in de 13 viel na een aanval via heel veel schijven de 0-3. Nu werd er gevreesd voor een hele grote uitslag en werd er door een van de aanwezige supporters al humoristisch tien,tien geroepen maar deze supporter waren nog niet bekend met de stugheid van Prinses Irene. Want zoals eigenlijk elke week werkte het team zich een slag in de ronte en bleef de schade dus beperkt.

Prinses Irene startte vol goede moet aan de tweede helft maar kwam alweer van een koude kermis thuis. In de 46 ste minuut werd een foutje tijdens de opbouw keihard afgestraft 0-4. Hierdoor ontstond een vrij saaie wedstrijd onder leiding van de uitstekend leidende scheidsrechter. Prinses Irene kon aanvallend geen vuist maken en Eldenia geloofde het wel. Toen de scheidsrechter het na negentig minuten wel goed vond begon het feestje voor Eldenia en kon Prinses Irene de wonden likken.

Na dit te verwachten verlies tegen de kampioen kan Prinses Irene zich richten op de verre uitwedstrijd tegen Buitenveldert in Amsterdam. Dit team is vandaag officieel direct gedegradeerd uit de hoofdklasse, dit betekend zeker niet dat dit een makkie gaat worden. Start wedstrijd om 14:30 in Amsterdam.