Vrouwen uitgeschakeld in Heemskerk

ADO '20 VR1 (zon)

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Sanne de Wit
Melissa Rolling
Rosa Kruijver
Melissa Rolling

hoofdklasse/1e klasse 1e ronde

29 mei 2023 12:00

D. Nijsen

Sportpark De Vlotter
Oosterweg 4 C
1968KM
HEEMSKERK

Opstelling RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Het seizoen zit er ook op voor ons eerste vrouwenelftal. De nacompetitiewedstrijd tegen ADO’20 uit Heemskerk, de nummer 2 van de 1e klasse C, werd met 4-0 verloren. Dat lijkt een appeltje eitje te zijn geweest voor de ploeg uit Heemskerk, maar dat was zeker niet zo. Prinses Irene miste in de 1e helft een strafschop, kort daarna werd het 1-0 voor de Noord- Hollandse ploeg door Sanne de Wit. Meteen na rust sloegen die weer toe via Melissa Rolling. Vol op de aanval spelend liep Prinses Irene daarna in het mes en verloor (te) ruim, door doelpunten van Rosa de Kruijver en Melissa Rolling. Volgend seizoen blijven ze daardoor 1e klasser.

Prinses Irene begon goed aan de 1e helft, gaf amper iets weg en creëerde voldoende kansen. Het spel zag er weer vertrouwd uit, met kansen uit goed samenspel, maar helaas werden deze niet benut. Na een handsbal, mocht Jiska Theunissen vanaf elfmeter aanleggen. Normaal een zekerheidje, maar nu wist doelvrouw  Joelle Antoine de bal te keren. Het was het kantelpunt van de wedstrijd. Kort daarna werd het 1-0 uit een corner. Dat gaf extra spirit aan de Heemskerksters.

De 1-0 en het vertoonde spel gaven voldoende positieve aanknopingspunten voor de 2e helft. Het geloof zat ook nog in de ploeg voor een goed resultaat. Door persoonlijke fouten en slordigheden, werd dat gevoel al snel onderuitgehaald. Na slordig balverlies werd het 2-0. Prinses Irene moest gaan forceren en ging achterin met drieën spelen. Sangoer miste door blessueres al Oumaima Bakkali en Jody Schellekens,  in de wedstrijd kwamen er ook nog twee blessures, wat hem noopte tot extra wissels. In de 70e en 75e  minuut werd er nog gescoord, waardoor de eindstand van 4-0 op het scorebord kwam.

Het tekent een beetje het seizoen. Het doel bij de eerste 4 komen en nacompetitie halen werd gehaald. Maar het was het ook net allemaal niet. De teleurstelling was groot 2e pinksterdag, maar deze nederlaag moet ook een motivatie zijn voor volgend seizoen.