Prinses Irene pakt winst in openingsduel

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Volkel 1 (zon)

2e klasse G

25 september 2022 14:30

L.J.C.M. van der Ven

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

De eerste klap is een daalder waard. Dat geldt ook voor de winst in de eerste wedstrijd van het seizoen 2022-2023 van Prinses Irene tegen Volkel. De thuisclub won dik verdiend met 1-0, door een doelpunt in de 11e minuut van de voet van Tim van der Heijden ( foto voorpagina). Daaraan vooraf ging een plaatje van een aanval.

Een paar minuten later werd de sterk spelende Martijn v.d. Akker in het strafschopgebied onreglementair aangepakt. Scheidsrechter Lambert v.d. Ven twijfelde niet en wees naar de stip. Normaal een karweitje dat Aron v.d. Rijt bijna altijd goed weet te klaren, maar nu ging het mis. Daardoor bleef het 1-0 tot aan de rust, daar mocht Volkel heel blij mee zijn, want ze kwamen er amper aan te pas.

In de 2e helft drong Volkel wat meer aan, maar de verdediging van Prinses Irene stond als een huis en gaf de hele wedstrijd niet een uitgespeelde kans weg. Alleen bij dode spelmomenten was er af en toe wat gevaar. Zo verdween een vrije trap bijna ineens in de kruising, maar het werd uiteindelijk de buitenkant van de paal. Prinses Irene had legio kansen om de score op te voeren. Maar steeds was de laatste pass niet goed, waardoor Volkel in de wedstrijd bleef. Dat brak de Oranjes nog bijna nog op, want in de voorlaatste minuut kopte aanvoerder Jeroen v.d. Laar uit een vrije trap tegen de onderkant van de lat. Het zou niet verdiend zijn geweest, maar wie maalt daarom. Met gejuich en opluchting werd dan ook het laatste fluitsignaal van Van der Ven begroet.

2022-2023_Pr_Irene_-_Volkel_05_custom.jpg

2022-2023_Pr_Irene_-_Volkel_07_custom.jpg