Rhode/VSB 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Rhode/VSB 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag de tweede competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen. Na de winst op Volkel treft het eerste elftal waarschijnlijk met de ploeg uit Sint Oedenrode een sterkere tegenstander. Rhode degradeerde afgelopen seizoen via de nacompetitie uit de eerste klasse. Afgelopen zondag werd tegen Sparta ‘25 met 0-0 gelijk gespeeld. De laatse keer dat de ploegen elkaar troffen was in het seizoen 2018-2019 in de 1e klasse. Het seizoen daarvoor waren beide ploegen daar naar toe gepromoveerd. Prinses Irene verloor die wedstrijd (foto) in mei 2019 met 0-3 en was toen al gedegradeerd.

De ploeg van coach Frank Brands deed ook een forse aderlating, want de sterke middenvelder, tevens aanvoerder, Geert Oerlemans vertrok naar derde divisionist Gemert. Rolf van den Bogaart, die ook nog een seizoen bij onze club speelde, stopte om in een lager team bij Blauw Geel te gaan voetballen. Maar ze hebben nog heel wat voetballers over die een behoorlijk partijtje kunnen voetballen.  Met Van de Zanden en Brus zijn er twee gevaarlijke mannen voorin, die makkelijk scoren en dat geldt ook voor Van de Wetering.  Achterin is routinier Daan van Dinten erg belangrijk en de nieuwe aanvoerder doelman Van Heesch is een van de betere van de regio.

Prinses Irene beloonde zichzelf afgelopen zondag maar matig, gezien het krachtsverschil met Volkel. Uw verslaggever was bepaald niet onder de indruk van de kwaliteiten van de Volkelnaren. Prinses Irene speelde het niet goed uit, anders was de score echt veel hoger geweest. Het was goed om te zien dat er amper kansen werden weggegeven en daarmee begint het uiteindelijk. De mannen van "Van Tilburg Mode & Sport" lieten zien als een echt team te kunnen spelen en dat is ook nodig dit seizoen.
Komende zondag een resultaat halen zou mooi zijn. Iedereen lijkt weer fit en aanwezig, dus inclusief de vorige week, voor zijn werk, afwezige Koen Pittens hebben we begrepen.

Wedstrijd-nummer

T.J.N. Hameleers

Opstelling/selectie

Opstelling:

Staf:

Sportpark De Neul
Dommelpark 3
5492DD SINT-OEDENRODE

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd