Prinses Irene in slotminuut verslagen

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Heeswijk 1 (zon)

2e klasse G

6 november 2022 14:30

L. Schoenmakers

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Uw verslagever had de kop al in zijn hoofd zitten voor dit verslag. “Een bloedeloze remise in Bernhezer derby”. In een draak van een wedstrijd, die geen winnaar verdiende, sloeg Heeswijk in de 90e minuut toe. Uit een corner kopte, de verder onzichtbare, Max Sluiter raak. Daarmee was Heeswijk de gelukkige deze middag, op een nat en winderig sportpark ‘De Schellen”. Over de gehele wedstrijd had Prinses Irene nog de beste kansen, maar daar koop je weinig voor. Een uitblinker was er deze middag en dat was de arbiter van dienst Luc Schoenmakers uit Hapert.

Foute passes

Bij Prinses Irene ontbrak nog steeds Tom Berendsen en ook de wingbacks Jerin v.d. Rakt en Thijs van Doorn ontbraken om uiteenlopende redenen. De eerste helft had bijna administratief kunnen worden afgedaan. De defensies aan beide zijden stonden als een huis en er werden amper risico’s genomen. Doelman Pluk schoot in de beginfase tegen Sluiter op en mocht niet klagen dat de bal net langs zijn doel ging. Beide ploegen strooiden vooral met foute passes en creëerden werkelijk geen enkele kans. De goed bezette tribune zag het hoofdschuddend aan. Vlak voor het rustsignaal zagen we een goede actie van Aron v.d. Rijt, die net voor het strafschopgebied werd gevloerd. Tim van den Brand dwong doelman Ard Groenendijk tot een mooie redding uit zijn vrije trap.

Niet verwacht doelpunt

In de 2e helft werd het er allemaal niet beter op. Doelman Pluk moest met zijn voet redding brengen toen een bal uit de kluts gevaarlijk dreigde te worden. Martijn v.d. Akker schoot rakelings over rond de 60e minuut en ook Tim van der Heijden deed dat een minuut of vijf later. Beide keren was een van hen de aangever. In de 70e minuut tastte doelman Groenendijk mis op een lage voorzet, maar de bal ging ook voorbij aan de Prinses Irene aanvallers. Daarvoor was er een gevaarlijke voorzet van Heeswijk geweest, die Koen Pittens echter wist weg te werken. In de 81e minuut de beste actie van de wedstrijd. Aron v.d. Rijt speelde een paar verdedigers uit en ging alleen op het doel af, zijn inzet verdween echter voorlangs. Doelman Groenendijk moest in de 85e minuut nog al zijn kunnen tonen op een vrije trap van Robbert Rovers. In de 90e minuut viel het niet meer verwacht doelpunt voor Heeswijk, dat nagenoeg geen kans had gecreëerd in de hele wedstrijd. Sluiter kopte raak uit een indraaiende corner.

Vriend en vijand waren het eigenlijk wel met elkaar eens dat deze wedstrijd geen winnaar verdiende. Heeswijk vond dat dus ook, maar lachte als laatste en beste.

2022-2023_Pr_Irene_-_Heeswijk_01_custom.jpg

2022-2023_Pr_Irene_-_Heeswijk_03_custom.jpg