Gebroeders Megens kloppen Prinses Irene

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

DAW Schaijk 1 (zon)

Jeroen IJff (schot)
Corik Megens (kopbal)
Mark Megens (penalty)
Mark Megens (kopbal)

2e klasse G

20 november 2022 14:30

N.P.P. Cremers

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Opnieuw kwam DAW als winnaar uit de strijd in het treffen met het 1e elftal van Prinses Irene. Deze zondag was het 10 jaar geleden dat 1e elftalspeler, Amandus Ikanubun uit het leven stapte. Een heel bijzondere dag dus zeker voor Tim van den Brand, Robbert Rovers, Tim van der Heijden en neef en wisselspeler Jevarao Ikanubun, die nog met hem samen speelden. Tot twee keer toe nam Prinses Irene een voorsprong. In de 1e helft via Jeroen Ijf, maar Corik Megens scoorde kort daarna de gelijkmaker. In de 2e helft maakte Tim van den Brand  2-1, maar Mark Megens mocht vanaf de elfmeterstip de gelijkmaker scoren. Tien minuten voor tijd maakte hij ook de winnende voor de Schaijkenaren. De wat inconsequent fluitende Niels Cremers speelde een cruciale rol. Hidde van der Heijden van DAW gaf na afloop eerlijk toe dat er weinig aan de hand was bij de strafschop. Hij voelde een hand en liet zich vallen verklaarde hij. Bij een 2-2 stand werd Martijn v.d. Akker, bij een poging een hoge bal aan te nemen, op zijn kuit geraakt en ging neer. Dat ontging de scheidsrechter, een toevallig gemaakte video-opname bewijst zijn ongelijk. Prinses Irene vocht als team geweldig en had misschien wel een gelijkspel verdiend, waarmee niet gezegd is dat DAW ten onrechte won.

Onzelfzuchtig

Prinses Irene trad wederom aan zonder Koen Pittens, Tom Berendsen en Aron v.d. Rijt, drie spelers uit de as. Berendsen maakte na 5 weken, in de 60e minuut, zijn rentree. De vervangers deden het overigens prima. Het eerste echte gevaar was er na zo’n 15 minuten toen, na een misverstand in de Prinses Irene achterhoede, de bal pardoes tegen de buitenkant van de paal belandde. Nog geen minuut later ging Reijnders alleen op het doel af, maar was te onzelfzuchtig. Hij legde breed waar hij had moeten uithalen, nu kwam de bal bij een tegenstander. Twee minuten later ging hij er weer vandoor, maar een doelpunt werd ten koste van een corner voorkomen. Even later kopte Mark Megens uit een corner over. Het zou niet de enige keer in deze wedstrijd zijn, dat hij bij dode spelmomenten gevaarlijk werd met kopballen, omdat niemand echt met en of tegen hem (aan)sprong. In de 24e minuut was het Jeroen Ijff, die uit een corner de 1-0 binnen schoot. Twee minuten later was het al weer gelijk. Een voorzet bij de 1e paal kwam op de het hoofd van de inkomende Corik Megens die Pluk kansloos liet. In het vervolg waren er aan beide kanten nog enkele kansjes, maar met een 1-1 ruststand kon iedereen wel leven.

Twee stappen voorwaarts

In de 2e helft komt het eerste gevaar van Prinses Irene,  uit een scrimmage werd niet gescoord. Daarna was DAW 15 minuten de bovenliggende partij. Zo miste verdediger Huib van Merwijk een wild weggewerkte bal die als voorzet bij hem belandde. Corik Megens schoot rond het uur onverwacht, maar wel langs. In de 64e minuut komt Prinses Irene, tegen de op dat moment geldende verhoudingen in,  op voorsprong.  Een mooie aanval met dito voorzet van Jerin v.d Rakt, wordt knap aangenomen door aanvoerder Tim van den Brand die doelman Van Aalst kansloos laat. Daarna was Prinses Irene de bovenliggende partij en krijgt onder andere via Reijnders en Van den Brand kansen op meer. Het feestje wordt echter bedorven door Cremers, die in de 73e minuut naar,  zo blijkt zoals hiervoor beschreven, geheel onterecht naar de stip wijst. De beste man van het veld, Mark Megens, trapt feilloos binnen. Daarna is DAW weer de bovenliggende partij, zo moet Pluk redding brengen op een inzet van Cortik Megens. Het is koud, schemerig en het regent pijpenstelen, als Cremers in de 75e minuut wil dat de verlichting wordt ontstoken op het veld. Prinses Irene hanteert een paar keer de noodrem, ook omdat Cremers niet steeds voor dezelfde overtredingen fluit, al doet hij dat wel naar beide kanten. In de 83e minuut komt uit een dergelijke overtreding voortkomende vrije trap de winnende goal. Opnieuw mag Mark Megens, door twee stappen voorwaarts te zetten, geheel vrijstaand binnen knikken.

Martijn van den Akker heeft een paar minuten later de 3-3 op zijn schoen, maar kan bij de 2e paal de bal inglijdend net niet raken. Zo strijdend en spelend komen de punten zeker de komende wedstrijden voor de Nistelrodenaren.

2022-2023_Pr_Irene_-_DAW_04_custom.jpg

2022-2023_Pr_Irene_-_DAW_07_custom.jpg