Prinses Irene tevreden met puntendeling

Eendracht '30 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Tim van den Brand (vrije trap)
Dolle (intikker)
Rafaël (schot)

2e klasse G

9 oktober 2022 14:00

R. Karavla

Sportpark De Maasvallei
Bovensteweg 61
6585KB
MOOK

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Voor het eerst in de geschiedenis van Prinses Irene en Eendracht ‘30, troffen de beide ploegen elkaar in Mook. Het werd uiteindelijk een puntendeling, wat gezien het spelbeeld viel te accepteren. Prinses Irene kwam twee keer op voorsprong via Tim van den Brand en Jerin v.d. Rakt. De ploeg uit Mook kwam twee keer terug via Dölle en Rafaël. Prinses Irene coach Erik Meulendijk was het meest tevreden. Hij vond Eendracht net een tikkeltje beter. Zijn collega Wim Joosten kreeg van scheidsrechter Raymon Karavia een gele prent vanwege opmerkingen op de leiding.

Evenwicht terug
Prinses Irene begon het beste aan de wedstrijd. Na een minuut of vijf zette aanvoerder Van den Brand zich achter een vrije trap, die hij vervolgens knap binnen schoot 0-1.
Na en kwartier was het evenwicht terug. Uit een corner wist Thieme Dölle doelman Mathijs Pluk te verschalken. Er werd weinig gecreëerd, al schoot  Robin Rafaël in de 25e rakelings langs het heiligdom van Pluk. In de 35e minuut kwam Prinses Irene op 1-2, Jerin v.d. Rakt verraste doelman Pim van Limbeek met een verraderlijk schot. Dat was ook de ruststand.

Nog alle kanten op
Na rust drong Eendracht ‘30 meer aan en werd het doel van Prinses Irene twee keer onder vuur genomen. Zo ging een schot van Van Ooijen net over en zag  Ruben Janssen zijn schot ook langs de voor hem verkeerde kant van de paal gaan. In de 77e minuut werd het gelijk, dat was ook wel terecht gezien het wedstrijdverloop. Robin Rafaël vond met een schot het doel 2-2.
In de de slotfase ging  het spel snel op en neer en kon het nog alle kanten op. Zo trok Guus Reijnders de bal strak voor, maar niemand van de Oranjes kon  er een lichaamsdeel tegen aan zetten. Vlak voor de reguliere speeltijd was er een ouderwetse scrimmage voor het doel van de Mookenaren, Tim van der Heijden miste net de bal om de stand in het voordeel van Prinses Irene te veranderen.
In blessuretijd waren  er voor beide ploegen nog mogelijkheden. Tom Berendsen schoot namens de mannen van ‘Van Tilburg Mode & Sport’ nog op het doel, maar de Mookse keeper wist daar wel raad mee. Zo ongeveer in het slotsignaal was er nog een kopkans via Daley Hoogakker na een voorzet vanaf links. Tot opluchting van de Prinses Irene aanhang ging de bal langs en zo eindigde de wedstrijd in 2-2.

2022-2023_Eendracht30_-_Pr_Irene_03_custom.jpg

2022-2023_Eendracht30_-_Pr_Irene_04_custom.jpg