Prinses Irene laat Volkel kansloos

Volkel 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Thijmen de Ruijter (kopbal)
Job van Oort (penalty)

2e klasse G

5 februari 2023 14:30

R. Karavla

Sportpark Volkel
Eeuwsels 14
5408AJ
VOLKEL

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene won in Volkel met 2-3. Je zou denken dat het een spannende wedstrijd was, maar niets was minder waar. In de 90e minuut stond het namelijk nog 0-3, door doelpunten in de 1e helft van Jerin v.d. Rakt en Tim van den Brand. In de 2e helft schoot Douwe Herckenrath de 0-3 binnen. In blessuretijd scoorde Volkel nog via een kopbal van Thijmen de Ruiter en via een strafschop van Job van Oort. De onlangs aangetreden coach Jurgen Elbers zal best tevreden zijn geweest over de manier waarop Prinses Irene de baas was op het veld. Er werd met bezieling en ook verzorgd gevoetbald. Het plezier spatte er weer van af.

Pass op maat

Prinses Irene begon zonder de geblesseerde Robbert Rovers en met Douwe Herckenrath in de basis. Vanaf het beginsignaal van de, in Bas Nijhuis stijl fluitende, Raymon Karavla stopte Prinses Irene veel energie in de wedstrijd. Na een kwartier was er een voorzet van Herckenrath die Tim van den Brand ineens op de pantoffel nam, de bal ging langs. Even later een prachtige pass van Van den Brand op Aron van der Rijt die snoeihard inschoot. Met een reflex drukte doelman Tom v.d. Burgt de bal tegen de paal, de rebound werd overgeschoten. In de 25e minuut was het wel raak. Jerin v.d. Rakt dook bij een corner voor v.d. Burgt op en kopte de 0-1 binnen. Vijf minuten later was het weer raak. Tim van den Brand ontving een pass op maat van Tim van der Heijden, de aanvoerder liet de Volkel doelman kansloos. De gehele 1e helft lukte het Volkel niet om in het zestienmetergebied te komen. Wat veel zegt over de wijze waarop het elftal van Elbers druk zette op de tegenstander.

Dreh und angelpunkt
In de 2e helft probeerde Volkel het wel, maar het kwam niet verder dan lange ballen produceren richting de voorwaartsen. Die waren steeds een prooi voor de Prinses Irene verdedigers, waarbij de centrale mannen Koen Pittens en Julian van Roosmalen zich wisten te onderscheiden. Op het middenveld was de ijzersterke Tom Berendsen (foto) het “dreh und angelpunkt”.  Na 65 minuten kwam Guus Rijnders, die goed inviel, voor Tim van den Brand. Prinses Irene werd nog een paar keer gevaarlijk, maar het had een fout nodig van de Volkel doelman om te scoren. Hij speelde, onder druk gezet door Reijnders ,de bal in de voeten van Herckenrath, die de gapende doelmond makkelijk vond.
Het duurde tot de 80e minuut voordat Volkel eindelijk een schot binnen de palen schoot. Job van Oort zag Pluk de bal echter uit zijn heiligdom boksen. Toen de eerste toeschouwers al huiswaarts of de kantine opzochten was er nog even sensatie in 3 minuten blessuretijd. Een makkelijk gegeven vrije trap werd door Thijmen de Ruijter prachtig binnen geknikt. Nog geen minuut later stonden er bij Prinses Irene een paar te slapen waardoor Bram v.d. Locht alleen op Pluk af kon gaan en de bal over hem lobte, via de lat echter weer recht in de handen van Pluk. Dat in de slotseconden de scheidsrechter nog een penalty gaf toen van dichtbij de bal tegen een hand werd geschoten was nog te billijken, maar om daar nu ook nog een kaart voor te geven was zwaar overdreven. De penalty werd benut waarna ook werd afgefloten.

Al met al een goed spelend Prinses Irene, dat nu weer wat opschuift naar de middenmoot. Volgende week wacht weer een krachtmeting dan komt Rhode op bezoek.