Prinses Irene verliest in slotfase

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Schijndel/DE WIT 1 (zon)

Stan Guns (schot)
Tjeerd Pijnenburg (intikker)

2e klasse G

4 december 2022 14:00

R. Karavla

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Prinses Irene verloor met 1-2 van Schijndel. Het was een wedstrijd die feitelijk geen winnaar verdiende. Beide ploegen wisten amper kansen te creëren. Schijndel kwam gelukkig op 1-0 in de 18e minuut, door een van richting veranderd schot van Stan Guns. Prinses Irene kwam in de 83e minuut op 1 - 1, door een benutte penalty van Aron van de Rijt. Twee minuten later was het echter al weer 1-2 door een doelpunt van Tjeerd Pijnenburg.

Beter positiespel
Het was een bijzonder matige wedstrijd op het ijskoude sportpark ‘De Schellen’. In de eerste helft had Schijndel wat meer het overwicht maar kansen kwamen er amper. Schijndel had een iets beter positiespel dan de thuisploeg, maar dat was dan ook alles. De mannen van ‘Van Tilburg Mode & Sport’ konden daar echter weinig tegenover stellen. Met een 0-1 ruststand mocht Schijndel tevreden zijn. Gezien het feit dat de Nistelrodenaren niets hadden gecreëerd, was daar ook weinig op aan te merken.

Onnodig
In de tweede helft zagen we een beter Prinses Irene dat meer druk uitoefende. De verdediging van Schijndel functioneerde goed en er werd opnieuw amper wat afgedwongen. De Schijndelnaren kwamen nagenoeg niet meer op de helft van Prinses Irene. Gezien het wedstrijdbeeld verdienden de Oranjes een doelpunt. Dat kwam er in de 83e minuut, nadat Tim van der Heijden in het strafschopgebied werd neergelegd. Aron van der Rijt schoot feilloos binnen. Schijndel reageerde hierop met iets dat leek op een offensievere speelwijze. De eerste keer dat ze in de buurt van het strafschopgebied kwamen was het ook meteen raak. De verdediging van Prinses Irene dekte niet kort genoeg en een ‘halve’ voorzet kon door Tjeerd Pijnenburg worden binnen getikt.

Een pijnlijke nederlaag voor Prinses Irene die totaal onnodig was. De ploeg is het helemaal kwijt zo lijkt en snakt naar de winterstop om daarin weer wat vertrouwen te tanken.