Prinses Irene delft onderspit in Schaijk

DAW Schaijk 1

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Hidde v.d Heijden (schot)
Freek van Boekel (schot)
Robyen v.d. Heijden (afstandschot)
Corik Megens (schot)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 01

18 september 2022 14:30

P.J.N. Theunisz

Sportpark Den Heuvel
Bossestraat 56
5374HV
SCHAIJK

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene speelde de laatste bekerwedstrijd in Schaijk tegen DAW. De ploeg van coach Meulendijk was duidelijk een maatje te klein voor de collega 2e klasser. Dat geeft wel te denken voor het verloop van de competitie die komende zondag start. DAW kwam geen moment in de problemen in deze wedstrijd die onder erbarmelijk omstandigheden met regen, wind en zelfs een hagelbui werd gespeeld. Uiteindelijk werd het 4-0 voor de in oranje gestoken ploeg uit de gemeente Maashorst.

Prinses Irene begon met centraal achterin Jeroen Ijff en Julian van Roosmalen. Koen Pittens begon daarom op de bank, waar hij gezelschap had van Martijn v.d. Akker, die vorige week nog twee keer scoorde. Het doel werd verdedigd door Stijn v.d. Doelen. DAW had vanaf het begin het initiatief en zag Vos na 10 minuten al een geweldige kopkans missen. Vooral bij corners waren ze gevaarlijk in het eerste deel van de wedstrijd. In de 26e minuut stond het 1-0. Van Boekel en Hidde v.d. Heijden gingen ’n een-tweetje aan door het hart van de verdediging en laatstgenoemde rondde af. Prinses Irene creëerde amper wat en zag vooral dat DAW veel makkelijker de bal rond liet gaan en steeds dreigend was. De enige kans was voor Tim van den Brand, maar zijn schot was te veel door het midden, waardoor doelman Van Aalst redding kon brengen. In de 37e minuut stond het 2-0. De treffer was wat gelukkig. Uit een afgeslagen corner nam Freek van Boekel de bal ineens op de pantoffel. Het leek een onschuldig schot, maar de bal werd tot twee keer van richting veranderd en eindigde zo achter de kansloze Van de Doelen.

In de 2e helft gingen de hemelsluizen helemaal open. Prinses Irene had toen zijn beste fase, waarbij Jerin v.d. Rakt zijn kopbal recht in de handen van de DAW doelman zag belanden. De eerste de beste aanval van de Oranjes uit Schaijk was raak. Ook dit was een wat gelukkige goal. De mee opgekomen rechtsback Robyen v.d. Heijden, wilde voorzetten, maar de bal verdween uiteindelijk rechtsreeks in het doel.  Tim van der Heijden kreeg in de 67e minuut een geweldige kans maar schoot van dichtbij hoog over. In de allerlaatste minuut strooide Corik Megens nog wat extra zout in de wonden, door de einduitslag van 4-0 te laten aantekenen.

Duidelijk werd in ieder geval dat er nog veel werk aan de winkel is voor de Nistelrodenaren en dat DAW een ploeg heeft die ook komend seizoen hoge ogen gaat gooien in de 2e klasse.

2022-2023_DAW_-_Pr_Irene_03_custom.jpg
Guus Reijnders aan de bal