DAW Schaijk 1 - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

DAW Schaijk 1 - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag de laatste wedstrijd in het bekertoernooi wat betreft de poulfase. Daw is in Schaijk de tegenstander een ploeg die we ook in de competitie, die de week daarop start, zullen tegenkomen. Na de winst van afgelopen zondag tegen Top, moet het team van coach Meulendijk, proberen minimaal gelijk te spelen. Dan eindigen ze als tweede in de poule en gaan ze net als de nummer 1 door. Vorig seizoen speelden ze in het bekertoernooi ook al tegen elkaar toen werd het in Schaijk 1-1. In de competitie werd twee keer verloren!

De laatste wedstrijd dus voordat de competitie begint, of er moet op het laatste moment nog een vriendschappelijke wedstrijd worden georganiseerd. Je mag er ook van uit gaan dat zondag het elftal in actie komt dat de week daarop zal spelen. De enige die waarschijnlijk zondag niet speelt en mogelijk de week daarop wel, is doelman Mathijs Pluk (foto). Hij is nog geschorst na zijn rode kaart tegen Berghem Sport. Hij kreeg 2 wedstrijden aan zijn broek. Afgelopen zondag verving Luc van Vilsteren hem en deed dat naar behoren.

Zondag werd met overtuigend teamspel een grote (4-0) overwinning behaald op SV Top. Het gezegde dat 1 zwaluw nog geen zomer brengt, gaat hier echter ook op. Weliswaar een mooie overwinning, maar SV Top viel ook erg tegen. Neemt niet weg dat er goed werd gespeeld, waarbij er geen echte uitblinkers waren, maar iedereen goed zijn taken uitvoerde en met veel inzet werd gestreden. Dat zal ook nodig zijn nu er komend seizoen meer ploegen degraderen. Belachelijk natuurlijk dat de KNVB  nog steeds niet duidelijk heeft gecommuniceerd hoe ze de versterkte degradatie gaan doorvoeren!

DAW speelde in dit bekertoernooi zowel tegen SV Top (3-3) als tegen Berghem Sport (1-1) gelijk. Als het de ploeg uit de gemeente Maashorst wat had meegezeten, waren ze zelfs 1e klasser geweest dit seizoen. Ze kwamen al wat verrassend in de nacompetitie, presteerden daar bijzonder goed en verloren pas in de finale daarvan met 3-0 van SC Kruisland.

We weten dat DAW een goede ploeg heeft die met spelers als de gebroeders Megens en Freek van Boekel  mensen heeft die het verschil maken. Een mooie testcase dus voor Prinses Irene, waarbij duidelijk zal worden hoe ver de ploeg inmiddels is.

Toernooi

Wedstrijd-nummer

P.J.N. Theunisz

Opstelling/selectie