Vrouwen geven voorsprong weg

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

V.V. Schaesberg VR1

26 maart 2023 11:45

O.H.W. Steenbergen

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Vrouwen 1 gaf een 2-0 voorsprong na rust nog uit handen. Schaesberg uit Landgraaf kwam in de 2e helft nog tot 2-2, door een doelpunt in de allerlaatste minuut.

De wedstrijd begon voortvarend, want Veerle Donkers schoot na amper 2 minuten de 1-0 al tegen de touwen. Jiska Theunissen kopte in de 23e minuut de 2-0 binnen.  Kat in het bakje zou je denken, want de Oranjevrouwen stonden verdedigend goed en hadden de volledige controle.

Wat er in de thee heeft gezeten weten we niet, maar het elftal was geen schim meer van dat van voor de thee. Schaesberg wist in de 55e minuut de aansluitingstreffer te scoren en tankte daaruit het nodige vertrouwen. Daarmee veranderde ook het spelbeeld van voor de pauze. Prinses Irene speelde ongeconcentreerd wat veel balverlies opleverde en de duels werden steeds meer verloren. Toch had Prinses Irene nog drie geweldige kansen, maar 'vergat' de trekker echt over te halen. Als je dat nalaat krijg je uiteindelijk de deksel op de neus is een oude voetbalwet. In de 90e minuut scoorden de Limburgse vrouwen de gelijkmaker.

"Dit is gewoon zuur! Kan er niks anders van maken. Ik ben tevreden over de eerste helft maar als  je de tweede helft zo aangaat dan verdien je ook niet om te winnen. Ik doe het niet graag maar de complimenten aan Schaesberg. Zij hebben weerbaarheid getoond en bleven zelfs bij een 2-0 achterstand erin geloven dat de wedstrijd niet verloren was. Aan onze zijde rekenden sommige zich blijkbaar al rijk met de 2-0 voorsprong en dachten de 2e helft niet op 100% te hoeven spelen. Daar mogen we elkaar van de week goed over aanspreken", aldus de zwaar teleurgestelde coach Sangoer.

Foto's: John van Deursen (ThuisinhetNieuws.nl)
Foto voorpagina: Nika Fokkinga
JPEG-afbeelding.jpeg

Sara Theunisz