Vrouwen verliezen doelpuntrijk duel

RKSV Nuenen VR2 (zon)

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

23 april 2023 12:00

T. Eerdmans

Sportpark de Oude Landen
Pastoorsmast 14
5673TD
NUENEN

Opstelling RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Het zit het 1e vrouwenelftal dit seizoen niet mee wat betreft blessures. Leek de golf enkele weken geleden over, zondag vielen met centrale verdedigester Suwi Numnuan en diepgaande middenveldster JIska Theunissen twee belangrijke speelsters weg. Daardoor ontbrak achterin de nodige leiding en de rustbrenger. Uiteindelijk werd een 6-5 nederlaag in Nuenen. Veerle Donkers (foto onder) scoorde een hattrick.

Jiska Theunissen is met haar diepgang belangrijk en zorgt met haar mede middenvelders voor meer evenwicht. Het groot aantal doelpunten dat viel maakt duidelijk dat het aan beide kanten, wat betreft de verdediging, niet goed functioneerde. Bij rust stond er 3-3 op het scorebord. Veerle Donkers (2x) en Elien Ploegmakers (foto Voorpagina) scoorden voor de formatie uit Nistelrode.

Na rust stond Cheyenne van Kreij amper in het veld voor de geblesseerd uitgevallen Jody Schellekens, toen ze na 30 seconden al scoorde op aangeven van Elien Ploegmakers. Je zou verwachten dat de 3-4 voorsprong meer rust in de ploeg zou brengen, maar dat was niet het geval. Het spelbeeld van de 1e helft herhaalde zich min of meer. Door persoonlijke fouten kon Nuenen nog drie keer scoren. Veerle Donkers maakte nog haar derde van de middag, maar kon een 6-5 nederlaag niet voorkomen.

Met nog 2 wedstrijden te gaan is er nog steeds kans op nacompetitievoetbal, maar dan met er wel gewonnen worden van Trekvogels en Rood-Wit.

Foto's: Thuis in het Nieuws: John van Deursen
Veerle.jpg
Veerle Donkers scoorde drie keer
Eline_actie.jpg